برای اطلاع بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید ( مرکز کامپیوتر شیراز یک )

خرید کامپیوتر مناسب رشته طراحی

بازدید: 271 بازدید

خرید کامپیوتر مناسب رشته طراحی

همراهان عزیز امروز در این مقاله کاربردی میپردازیم به یکی از پر تکرار ترین سوالات کاربران یعنی خرید کامپیوتر مناسب رشته طراحی ، اگر شما هم به رشته طراحی علاقمند هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

این نوید را به شما میدهیم که در مرکز کامپیوتر شیراز یک میتوانید خرید قسطی لپ تاپ در شیراز را تجربه کنید ، برای اطلاع بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

خرید کامپیوتر مناسب رشته طراحی

مهم ترین نیاز همه‌ی افرادی که با نرم افزارهای سنگین گرافیکی سر و کار دارند و یا یا کار تدوین انجام می‌دهند، سیستم‌های حرفه‌ای و قدرتمند است. بدون داشتن سیستم‌های رندر و طراحی، انجام تسک و کارها برای طراحان، معماران و تدوینگران تقریبا غیر ممکن است. پس اگر گرافیست، معمار، طراح و یا آتلیه دار هستید و از نرم افزارهای مختلف این حوزه‌ها همچون نرم افزارهای 3d، اتوکد، ایلوستریتور، ایندازین و … استفاده می‌کنید حتما به یک سیستم حرفه‌ای نیاز دارید.

برای یک فرد در زمینه طراحی گرافیک، داشتن یک سیستم کامپیوتری که بتواند نرم افزارهای گرافیکی را پشتیبانی کند و شما را در مسیر انجام کارتان نگه دارد، حیاتی است. در واقع سیستم طراحی، سیستم رندر، سیستم تدوین یک کامپیوتر برای طراحی گرافیکی باید تمام نیازهای شما را پشتیبانی کند و این شامل ارائه راه حلی با کارایی بالا برای هر کار طراحی است که قصد انجام آن را دارید. انتخاب سیستم طراحی و رندر گاهی اوقات می‌تواند یک چالش باشد اما ما مطمئن هستیم که دقیقاً آنچه را که نیاز دارید را در اینجا با نکات و استراتژی‌ها پیدا خواهید کرد

انواع سیستم مناسب طراحی

سیستم طراحی رومیزی

یکی از رایج ترین گزینه ها برای انتخاب کامپیوتر طراحی، مدل دسکتاپ سنتی است. این مورد می‌تواند برای اکثر نیازها کار کند تا زمانی که یک مانیتور با کیفیت برای همراهی آن تهیه کنید. بهترین سیستم طراحی در این زمینه بالاترین سطح قدرت پردازشی را ارائه می‌کند و عملکرد قابل اعتمادی را ارائه می‌کند. به خاطر داشته باشید که یک دسکتاپ اولیه برای طراحی گرافیکی تنها می تواند تا این حد پیش برود. هنگامی که به عملکرد بیشتری نیاز دارید، ممکن است زمان ارتقا باشد.

ویژگی های کلیدی سیستم طراحی و رندر

همانطور که گزینه های پیدا کردن کامپیوتر برای طراحی گرافیکی را با هم مقایسه می کنید، حتما به ویژگی ها و مشخصات هر مدل دقت کنید. کار طراحی گرافیکی می تواند چالش برانگیز باشد اما با ابزارهای مناسب برای این کار می توانید نتایجی مطلوب ایجاد کنید. پس کامپیوتر مناسب برای طراحی گرافیکی باید سیستمی باشد که بتواند در بالاترین سطح و بر اساس یک مبنای ثابت برای شما کار کند. وقتی صحبت از نیازهای یک گرافیست کامپیوتری می شود، این ویژگی ها بسیار مهم هستند.

CPU مناسب سیستم‌های رندر و طراحی

اگر یک سیستم طراحی را شبیه به بدن انسان در نظر بگیریم باید گفت که پردازنده مرکزی یا همان CPU نقش مغز را ایفا می‌کند و اصلی ترین قطعه در یک سیستم طراحی به شمار می‌رود. بنابراین باید یک CPU مناسب با رندرینگ انتخاب کنید. معمولا سی پی یوهای Core i7 و Core i9 انتخاب‌های خوبی هستند و هنگام انتخاب CPU به نسل آن توجه کنید. البته بعضی از پردازنده‌ها با وجود بالاتر بودن تعداد هسته‌هایشان ممکن است از CPU هایی با تعداد هسته پایین عملکرد ضعیف تری داشته باشند.

یکی از اجزای بسیار مهم بهترین سیستم‌ها برای طراحی گرافیکی، یک پردازنده سطح بالا است. این کار سخت را برای شما انجام می دهد. با این حال، در طراحی گرافیک، جایی که هر جزئیات مهم است، باید یک کامپیوتر گرافیکی انتخاب کنید که بتواند با شما همراه باشد. برای انجام این کار، باید به دنبال یک پردازنده مدرن باشید. تعداد کمی در بازار وجود دارند که اغلب در بهترین کامپیوترهای رومیزی برای طراحی گرافیکی یافت می شوند.

این شامل سری AMD Ryzen 7 Pro و سری Core i7 اینتل است. اینها بهترین هستند زیرا عملکرد بالا، نتایج سریع و قدرت پردازش بالا را ارائه می دهند تا شما را بدون هیچ گونه تاخیر یا محدودیتی در کار نگه دارند. اگرچه گزینه‌ها و تغییراتی دارند، اما به دنبال مواردی با حداکثر 3.10 گیگاهرتز و حداکثر 4.30 گیگاهرتز باشید. همچنین به دنبال مواردی باشید که 8 هسته و 16 رشته با حافظه نهان 8 مگابایتی دارند. این یک پردازنده رده بالا است و ممکن است کمی بیشتر هزینه کند. با این حال، زمانی که کار دقیق و تجزیه و تحلیل لازم برای یک کامپیوتر گرافیکی دارید، ضروری است.

رم مناسب سیستم‌های رندر و طراحی

قدم بعدی انتخاب رم با فرکانس مناسب است. در واقع رم فضای ذخیره سازی اطلاعات به صورت موقت است که وظیفه آن فراخوانی سریع اطلاعات از روی هارد است. زمانی که میزان رم شما بالا است دستورهای قبلی در مدت زمان بیشتری در حافظه باقی می مانند و در نتیجه اجرای آن‌ها سریعتر خواهد بود. یکی دیگر از مولفه های مهم بهترین کامپیوتر برای طراحان، میزان حافظه گنجانده شده است. حافظه به پردازنده کمک می‌کند تا عملکرد کلی را تقریباً در همه عملکردهای سیستم بهبود بخشد. شما به یک سیستم قابل اعتماد و سیستمی نیاز دارید که بتواند با میزان کاری که قصد انجام آن را دارید هماهنگی داشته باشد. یک کامپیوتر خوب برای طراحی گرافیکی باید در طول زمان از نظر حافظه قابل ارتقا باشد. این بدان معناست که می‌توانید آن‌طور که نیاز دارید به آن اضافه کنید و با تغییر نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی، سطح عملکرد مورد نیاز خود را به خودتان بدهید.

صفحه نمایش

هنگام انتخاب سیستم برای طراحی گرافیکی، دیدن جزئیات مهم است. این فقط شامل مشخصات سیستم نیست، بلکه جزئیات با بالاترین کیفیت تصاویری است که ایجاد می کنید. بهترین سیستم طراحی دارای صفحه‌ نمایش سطح بالایی هستند، صفحه‌ای که می‌تواند بهترین کیفیت را از نظر کیفیت کلی ارائه دهد. در حالی که گزینه هایی در گرافیک‌های سطح بالا با وضوح بالا دارید، ممکن است بخواهید همه چیز را به بالاترین سطح ممکن ببرید. بهترین دسکتاپ ها برای طراحی گرافیکی دارای صفحه نمایشی با وضوح 4k هستند. این چشمگیرترین سطح وضوح موجود امروزی است و به وضوح پیشرفت قابل توجهی نسبت به سایر گزینه ها دارد.

اگر تصمیم به نمایشگر پایین‌تر دارید، همچنان می‌خواهید مطمئن باشید که ضد تابش نور است و یک سیستم سبک IPS است. در اکثر مواقع، یک کامپیوتر خوب برای طراحی گرافیکی دارای یک صفحه نمایش لمسی است، اگرچه هزینه بسیار بالایی دارد. با این حال در کارهای طراحی گرافیکی، ممکن است یک صفحه نمایش لمسی ارزشمند باشد، زیرا به شما امکان می دهد از سیستم و عملکرد خود در بهترین حالت استفاده کنید. بهترین کامپیوترهای رومیزی برای طراحی گرافیکی باید راه های متعددی برای وارد کردن داده ها و طراحی محصول نهایی خود داشته باشند. یک صفحه نمایش لمسی و ماوس می تواند این امکان را برای اکثر طراحان فراهم کند.

سیستم عامل

وقتی صحبت از سیستم عامل در بهترین رایانه رومیزی برای طراحی گرافیکی می شود، گزینه های خاصی دارید. با این حال رایج ترین انتخاب و یکی که بهترین ویژگی های کلی را ارائه می دهد، ویندوز ۱۰ پرو ۶۴ است. این یک سیستم چند وجهی است که می تواند بخش بزرگی از کامپیوتر شما برای طراحی گرافیکی باشد. این بسیار قابل اعتماد، آسان برای استفاده، و ساخته شده برای ارائه عملکرد طولانی مدت بدون توجه به پروژه شما. شما می توانید این را به آخرین نسخه ویندوز ۱۱ ارتقا دهید، اما همیشه تفاوت قابل توجهی در عملکرد برای طراحی گرافیکی ایجاد نمی کند.

کارت گرافیک مناسب سیستم‌های رندر و طراحی

قطعه بعدی در یک سیستم‌های رندر و طراحی، کارت گرافیک (GPU) است. زمانی که شما در حال کار بر روی پروژه خود هستید به گرافیک نیاز دارید. به طور کلی قطعات تشکیل دهنده یک سیستم طراحی شامل CPU، کارت گرافیک، مادربرد، رم، هارد، پاور، کیس و سیستم کولینگ است. هر چه میزان توانایی و قدرت این قطعات بالاتر باشد به طبع سیستم شما عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. اگر قصد دارید خودتان قطعات را بخرید و آن‌ها را اسمبل کنید تا هزینه‌هایتان را کم کنید، باید قطعاتی که با یکدیگر سینک می‌شوند را خریداری کنید. برای مثال مادربرد باید از سی پی یو پشتیبانی کند چرا که شما نمی‌توانید یک CPU اینتل را بر روی یک مادر برد AMD قرار دهید. هنگام جمع آوری یک سیستم باید تمام قطعات آن با یکدیگر همخوانی و تناسب داشته باشد.

بهترین کامپیوتر برای طراحی گرافیکی باید دارای کارت گرافیک بالا باشد. در شرایط خاص، اینها در پردازنده ادغام می شوند. با این حال، برخی از بهترین طراحی های گرافیکی کامپیوتر این کار را انجام نمی دهند، بلکه یک GPU جداگانه ارائه می دهند. به کیفیت کارت گرافیک نگاه کنید، مهم نیست که چگونه قرار داده شده است. بهترین ها شامل مجموعه AMD Radeon است، اگرچه می توانید بر اساس بودجه خود ارتقا دهید. گرافیک در این صنعت مهم است، بنابراین صرف کمی بیشتر در اینجا می تواند به شما کمک کند تا نوع و سطح عملکرد مورد نیاز خود را در استفاده روزمره از سیستم خود داشته باشید.

فضای ذخیره سازی

میزان فضای ذخیره سازی در کنار رم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحان گرافیکی که بیشتر تمایل به تولید محتوا دارند، باید حجم زیادی از داده‌ها را به طور ثابت ذخیره کنند. بدین ترتیب فضای ذخیره یکی از فاکتورهای مهم سیستم طراحی است که باید از آن ابتدا به آن توجه داشته باشید. یک فضای ذخیره سازی ۱ ترابایتی تمامی نیازها را پوشش می دهد.

برای اینکه بهترین محصول را متناسب با نیاز و بودجه خود خریداری کنید در وهله‌ی اول اطلاعاتی مفید و کاربردی در این زمینه کسب کنید. بدین منظور می‌توانید به مطالعه‌ی مقالات استوک پیسی بپردازید یا از مشاوره حضوری و آنلاین ما بهره‌مند شوید. استوک پی سی فروشگاهی فعال در حوزه فروش تجهیزات سخت افزاری و سیستم‌های طراحی و رندرینگ میان رده، پایین رده و بالا رده است که خیال شما را از بابت یک خرید مطمئن راحت می‌کند.

دیگر نکات مهمی که باید به ان توجه داشت

نقش قطعات در سیستم مناسب طراحی

هر یک از اجزای ذکر شده نقش  خاص ی را در سیستم رندرینگ ایفا می کنند. در این میان برخی قطعات مانند: پردازنده و کارت گرافیک در فرآیند رندرینگ نقشی پر رنگ تر و برخی دیگر همچون: سیستم عامل و کیس نقشی کم رنگ تر دارند. در پایین میزان تاثیرگذاری هر کدام از این قطعات را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

1-پردازندهCPUcpu یا واحد پردازش مرکزی منبع اصلی قدرت پردازش و ارائه در سیستم رندرینگ است و وظیفه انجام محاسبات و اجرا برنامه ها را دارد. یکی از موارد تاثیر گذار در رندر، تعداد هسته های cpu است. هرچه تعداد هسته سی پی یو ما از تعداد هسته بیشتری برخوردار باشد، به طبع می توان کارهای بیشتری را به طور همزمان انجام داد. شما می توانید برای آگاهی از قدرت رندینگ پردازنده خود از ابزار Cinebench کمک بگیرید. از بهترین پردازنده ها برای افزایش سرعت رندرینگ می توان به مواردی مانند: intel i9 9900K(8 هسته با سرعت 6/3 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز توربو بوست)، intel i7 9700K(8 هسته با سرعت 6/3 گیگاهرتز و 9/4 گیگاهرتز توربو بوست)، AMD Ryzen 9 3900X(12 هسته با سرعت 8/3 گیگاهرتز و 6/4 گیگاهرتز توربو بوست) و AMD Ryzen 7 3700X(8 هسته با سرعت 6/3 گیگاهرتز و 4/4 گیگاهرتز توربو بوست) اشاره کرد. البته شاید برخی از کاربران و خوانندگان با ویژگی Turbo-Boost آشنایی نداشته باشند. از این رو ما در انتهای این مقاله به بررسی این ویژگی نیز می پردازیم.

2-خنک کننده CPU Cooler:در حال حاضر برخی از CPU های موجود در بازار دارای خنک کننده های های مخصوص به خود هستند و نیازی به استفاده از خنک کننده انحصاری در این سی پی یو ها وجود ندارد. CPU های مد نظر اغلب در رنج قیمت پایین عرضه می شوند و برای سیستم های رندرینگ ارزان قیمت مناسب هستند. برای سایر انواعCPU  های قدرتمند که گرمای زیادی در هنگام کار تولید می کنند، می بایست خنک کننده CPU Cooler جداگانه تهیه نمایید. همچنین انواع خنک کننده های جدید تحت عنوان خنک کننده های مایع گزینه هایی مناسب برای خنک سازی سی پی یو های سیستم رندرینگ و کامپیوتر مهندسی به شمار می روند.

3-مادربرد Motherboard:مهم ترین نکته در زمان انتخاب مادربرد برای یک سیستم مناسب رندرینگ، سازگاری آن با سایر اجزای سخت افزاری است. در واقع همیشه یک مادربرد گران قیمت ابزاری مناسب برای کارهای رندرینگ ما تلقی نمی شود. شاید یک مادربرد میان رده با قیمت اقتصادی بتواند تمامی نیاز های شما را در سیستم رندرینگ محیا کند. البته علاوه بر در نظر گرفتن قطعات سخت افزاری خود برای خرید مادربرد، همچنین به برخورداری مادربرد از نسل سوم اسلات PCL Express و پشتیبانی از فناوری چند گرافیکی CrossFireX توجه نمایید. مادربرد های مجهز به فناوری چند گرافیکی CrossFireX به منظور افزایش کارایی گرافیکی برای خروجی فایل های انیمیشن در سیستم رندرینگ بسیار کاربردی است.

4-کارت گرافیک GPU:کارت گرافیک GPU که امروزه به وسیله آن رندرگیری سه بعدی امکان پذیر شده است، وظیفه نمایش و کنترل تصویر مانیتور را در سیستم رندرینگ دارد. همانطور که پیشتر ذکر کردیم، پردازنده های گرافیکی سرعت بالاتری در فرآیند رندرگیری دارند. ولی رندرگیری با این قطعات ایراداتی را از جمله: دقت پایین، مشکل با صحنه های بزرگ و شبیه سازی های پیچیده به همراه دارد. در حال حاضر از این تکنولوژی در انواع کامپیوتر مهندسیاستفاده نمی شود و اغلب افراد و معماران تمایل به بهره گیری از پردازنده CPU دارند. البته با وجود گسترش محصولات شرکت های ارائه دهنده نسخه های جداگانه GPU و پیشرفت این تکنولوژی، انتظار می رود که پردازنده های گرافیکی در سال های پیش رو از مقبولیت بیشتری برخوردار شوند. کارت گرافیک های NVIDIA مدل های: RTX 2080، RTX 2070، RTX 2060، GTX 1080، GTX 1070، GTX 1060 سرعت و عملکرد خوبی برای یک سیستم مناسب رندرینگ می توانند داشته باشند.

5-رم RAM:وظیفه اصلی رم RAM ذخیره سازی اطلاعات کوتاه مدت یا به عبارت دیگر اطلاعاتی که در حال استفاده هستند، می باشد. میزان حافظه رم در کارهایی از جمله: ارائه پروژه ها و صحنه هایی پیچیده و وضوح بالا، اجرای چند برنامه به صورت همزمان، نرمی در اجرای برنامه های سنگین، ویرایش و ادیت فیلم های 4k دارای اهمیت است. اغلب انتخاب رم های 32 گیگابایتی برای کارهای رندرینگ و صفحه های سه بعدی توصیه می شود. البته شما در صورت داشتن فضای رم بر روی مادربرد خود، قادر خواهید بود تا حافظه رم را در هر زمانی ارتقاء دهید.

6-هارد دیسک داخلی Storage:هارد دیسک داخلی یا Storage تمامی فایل ها و سیستم عامل ما را ذخیره سازی می کند. البته این قطعه نقش مهمی در تسریع زمان پردازش هایی مانند: روشن شدن و بارگذاری برنامه ها دارد. هارد دیسک های SSD همچون: Kingston A400 120GB، Western Digital WD Green 120 GBT و ADATA Ultimate SU800 128GB علاوه بر عمر زیاد، نیز از سرعت بسیار بالایی در انتقال اطلاعات دارند.

7-منبع تغذیه Power Supply:در زمان رندرینگ سی پی یو، کارت گرافیک و فن سیستم با سرعت بالایی شروع به کار می کنند. در اینجا منبع تغذیه Power Supply برق رسانی را به قطعات سیستم شما بر عهده می گیرد. معمولا منبع های تغذیه با کیفیت دارای طول عمر بالایی هستند. با این حال پیشنهاد می شود منبع تغذیه خود را از برند های معتبری مانند: Green، EVGA یا Corsair برگزینید.

8-کیس(Case):به منظور نظم بخشیدن و در کنار یکدیگر قرار دادن تمامی اجزای سیستم رندرینگ خود، نیازمند یک کیس خواهیم بود. کیس ها در طرح، جنس ها و رنگ های مختلفی تولید و به فروش می رسند. ولی در زمان خرید یک کیس مناسب می بایست به فاکتور های مهم تری از جمله: اندازه، برند سازنده، مقاومت و… توجه کنیم. بعضی از معروف ترین مارک های کیس عبارت اند از: NZTXT، Fractal و Corsair.

9-سیستم عامل (OS): خوشبختانه امروزه اغلب افراد با سیستم عامل ها آشنایی دارند. به طور خلاصه و اجمالی می توان گفت که سیستم عامل پلتفرمی با وظیفه اداره و اتصال سخت افزار و نرم افزار است. برای کارها و پروژه های رندرینگ ویندوز های 10 و 11 مناسب هستند.

برای اطلاع بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت