برای اطلاع بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید ( مرکز کامپیوتر شیراز یک )

خرید لپ‌تاپ خانگی

بازدید: 252 بازدید

خرید لپ تاپ خانگی

همراهان عزیز امروز در این مقاله میخواهیم بپردازیم به خرید لپ تاپ خانگی ، همانطور که میدانید امروزه تمامی افراد با اینترنت سروکار دارند پس خرید یک لپ تاپ خانگی برای انجام کارهای روزمره و کارهای سبک توصیه میشود .

همچنین شما میتوانید در مرکز کامپیوتر شیراز یک خرید اقساطی لپ تاپ در شیراز را تجربه کنید .برای اطلاع بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

خرید لپ‌تاپ خانگی

با خرید لپ‌تاپ‌های خانگی می‌توانید از دنیا و امورات آن با خبر شوید، بازی کنید و محاسبات کاری و تحصیلی خود را انجام دهید و یا مهم‌تر از همه به شکل اینترنتی خیلی از کارهای اداری و رسمی خود را انجام دهید، بدون این که از منزلتان خارج شوید. لپ‌تاپ‌ها به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارهای فنی امروزه، روز به روز قدرتمندتر و پر زرق و برق‌تر می‌شوند. در همین راستا لازم است که افراد به هنگام انتخاب محصول مورد نیاز خود بر اساس اصول و کیفیت کالاها عمل کنند. پس از خرید هر نوع لپ‌تاپی احتمالا به انواع نرم افزارهای ساده یا سطح بالا نیاز خواهید داشت. بنابراین سعی کنید که مطابق با حداکثر نیازها و بودجه‌ای که دارید دست به انتخاب بزنید.

انتخاب لپ‌تاپ برای استفاده خانگی

اگرچه اولین سیستم‌های کامپیوتری به عنوان تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما در حال حاضر کمتر خانه‌ای را پیدا می‌کنیم که حداقل یک رایانه شخصی نداشته باشد. لپ‌تاپ‌های خانگی سیستم‌هایی مناسب کارکردهای روزانه می‌باشند. این محصولات را می‌توان برای انجام کارهایی که به سخت افزارهای قدرتمند نیاز ندارند، مانند چک کردن ایمیل، تماشای سریال یا فیلم تلویزیونی، گشت و گذار در اینترنت مناسب دانست.

اگر در حال تصمیم گیری برای خرید لپ‌تاپ خانگی مناسب کارهای خود هستید، بهتر است که در وهله‌ی نخست معیارهای مختلف را اولویت بندی کنید. به طور مثال، گرافیک لپ‌تاپ‌های خانگی عامل مهمی در خرید محسوب می‌شود اما نیاز به تخصیص بودجه‌ی اضافی برای آن نیست. چرا که این لپ‌تاپ‌ها به شکل بالقوه برای کارهای سنگین گرافیکی ساخته نشده‌اند. این در حالی است که اکثر  کاربران دوست دارند فیلم‌ها را با کیفیت بالا ببینند. وضوح صفحه نمایش و قابلیت کارت گرافیک، در نمایش تصاویر با کیفیت اهمیت دارند. به همین خاطر نوع و قدرت قطعات گرافیکی باید به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرند تا مطابق با انتظارات افراد باشند.

هنگام خرید لپ‌تاپ خانگی به چه مواردی باید توجه داشت؟

احتمالا همه‌ی افرادی که در حال حاضر کاربر یک لپ‌تاپ هستند، بارها و بارها در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌اند که وجود یک لپ‌تاپ را در زندگی خود ضروری دیده‌اند. بنابراین زمانی که نسبت به خرید یک لپ‌تاپ اقدام می‌کنید کاملا آگاهید که سیستم را برای چه کاری می‌خواهید. اما مطابقت دادن ویژگی‌های هر لپ‌تاپ با نوع نیاز کاربران مسئله‌ای است که باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. اگرچه غالب فروشندگان بدون هیچ تعصبی مشتریان را راهنمایی می‌کنند اما باز هم بهتر است که خود خریداران نیز با ساختارهای مهم لپ‌تاپ‌ها آشنایی نسبی داشته باشند.

قیمت لپ‌تاپ خانگی

انتخاب لپ‌تاپ باید در سایه تعیین بودجه انجام شود. تنها در این صورت است که می‌توانید بین سطح پردازنده‌ها، نوع نمایشگرها و برندهای موجود در بازار دست به انتخاب بزنید. اگر بودجه‌ی محدودی ندارید بهترین و بالاترین نمونه‌ها را انتخاب کنید اما اگر به لحاظ مالی در مضیقه هستید سعی کنید بهترین معامله را رقم بزنید.

لپ‌تاپ­ها بر اساس مشخصات سخت افزاری­شان ارزش گذاری می‌شوند. هرچه قطعات به کار رفته در دستگاه­ها کارآمدتر باشند، لپ‌تاپ­ها نیز به مراتب گران‌تر خواهند بود. البته مدل و برند لپ­تاپ­ها نیز دو عامل تاثیر گذار در قیمت محصولات می­باشند. به طور مثال نوت بوک­ها بسیار مقرون به صرفه‌تر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند.

قابلیت ارتقا لپ‌تاپ خانگی

اگرچه لپ‌تاپ‌ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی کمتر قابل ارتقا هستند اما کماکان می‌توان برخی از مهم‌ترین قطعات آن­ها از جمله هارد دیسک و رم را ارتقا داد. تغییر یا ارتقا پردازنده لپ‌تاپ‌ها روش ترجیحی و رایجی نیست. اگر بنا به هر دلیلی هنگام خرید لپ‌تاپ خانگی مجبور شدید که مدلی با حافظه رم پایین خریداری کنید احتمالا در آینده نیاز به ارتقا خواهید داشت. لذا بهتر است که به جای خرید 2 رم 2 گیگابایتی در دو اسلات، 4 گیگابایت رم را در یک اسلات بخرید و یک اسلات را خالی بگذارید.

قدرت سی پی یو لپ‌تاپ خانگی

مهم‌ترین سخت‌افزاری که در انتخاب لپ‌تاپ باید در نظر گرفت، پردازنده است. این قطعه که مهم‌ترین عامل تمایز لپ‌تاپ‌های خانگی و حرفه‌ای محسوب می‌شود، بسته به دوره و نسل‌ تولید متفاوت است. معمولا لپ‌تاپ‌های  i3 و i5 برای کاربردهای خانگی کفایت می‌کنند. به هنگام خرید لپ‌تاپ خانگی سعی کنید که به جای قدرت پردازنده‌ها به نسل آن‌ها توجه نمایید. چرا که پردازنده‌ی i3 نسل هشتم عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های i5 نسل سوم دارد.

در چند سال گذشته، سازندگان تقریباً استفاده از پردازنده‌های ارزان قیمت Atom و Celeron را، حتی در برندها و مدل­های ارزان و رده پایین، متوقف کرده‌اند. چرا که پنتیوم جایگزین مناسب‌تری برای آن‌ها محسوب می‌شود. فرکانس پردازنده مهم‌ترین مشخصه عملکردی سی پی یوها است. فرکانس پردازنده شامل تعداد عملیات در ثانیه یا سرعت کلاک ریزپردازنده می­باشد. لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه خانگی به ندرت دارای تراشه‌هایی با فرکانس بالاتر از 2.5 گیگاهرتز هستند.

میزان رم لپ‌تاپ خانگی

اگر از لپ‌تاپ خانگی خود توقع دارید که برخی از بازی‌های رده متوسط را نیز اجرا کند باید کمی قابلیت‌ها و مشخصات لپ‌تاپی که می‌خرید را بالاتر انتخاب نمایید. به عنوان مثال سیستمی با پردازنده‌ی i5 با رم 8 می‌تواند پاسخگوی بازی‌های غیر حرفه‌ای باشد. ضمن این که قیمت این محصولات نیز مناسب‌تر از سایر نمونه‌های گیمینگ می‌باشد. در نتیجه، RAM عاملی است که سرعت، چند کاره بودن و عملکرد سیستم شما را تعیین می‌کند. حتی اگر از تعداد زیادی تب گوگل کروم به طور هم‌زمان استفاده می‌کنید، باید حدود 8 گیگابایت رم داشته باشید.

SO-DIMM (ماژول حافظه داخلی دوگانه طرح کوچک)،  حافظه رم مورد استفاده در بسیاری از سیستم­های خانگی قابل حمل  می­باشد. اگرچه این نمونه از رم­ها عملکرد قابل قبولی دارند اما DDR4 نسل جدید و مدرنی از رم­هاست که لپ­تاپ­هایی با کارایی بالاتر از آن بهره می­برند.

هارد اس اس دی لپ‌تاپ خانگی

لپ‌تاپ‌ها دارای فضاهای ذخیره سازی متنوعی هستند. هنگام خرید لپ‌تاپ خانگی احتمالا در بیشتر مواقع با نمونه‌های سنتی هارد دیسک‌ها مواجه خواهید شد. قطعات سنتی، سرعت، عملکرد و دوام استانداردی را ارائه می‌دهند.

اخیرا، سازندگان شروع به استفاده از درایوهای حالت جامد در لپ‌تاپ‌های خود کرده‌اند. حافظه اس اس دی به عنوان نسل جدیدی از قطعات بسیار کارآمدتر و قابل اعتمادتر می‌باشد. به عنوان مثال حافظه SSD در برابر ضربات فیزیکی کمتر از هارد دیسک‌های قدیمی آسیب پذیر است. همچنین تأثیر مثبتی بر زمان بوت و عملکرد سیستم دارد. بنابراین بسته به علاقه خود می‌توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید: SSD در مقابل HDD دوگانه.

کارت گرافیک لپ‌تاپ خانگی

هنگام خرید لپ‌تاپ خانگی باید به کارت گرافیک آن‌ها توجه داشته باشید چرا که کارت گرافیک در کنار سی پی یو و رم قدرت نهایی یک لپ‌تاپ را مشخص می‌کند. این قطعه واحد سخت افزاری مهمی است که کامپیوتر را قادر می سازد تصاویر را نمایش دهد. کارت‌های گرافیک معمولاً به عنوان سخت‌افزار خارجی در مادربردهای رایانه تعبیه می‌شوند. AMD، NVIDIA و Intel از جمله تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک می‌باشند. این یک سخت افزار با قدرت محاسباتی بالا و قابلیت رمزگذاری و رمزگشایی گرافیکی است که دارای واحد پردازش گرافیکی (GPU) و حافظه در ساختار خاص خود می‌باشد.

صفحه نمایش و وضوح صفحه نمایش لپ‌تاپ خانگی

استانداردهای مدرن برای اندازه صفحه نمایش لپ‌تاپ، (اینچ / سانتی‌متر):

  • 3–33.8
  • 0–35.6
  • 6–39.6
  • 3–43.9

اگر می­خواهید لپ­تاپ کاملا قابل حمل باشد باید به دنبال نمایشگرهای کوچک باشید. اندازه 15.6 اینچ برای مصارف خانگی ایده آل است (نه بزرگ است و نه کوچک). ماتریس یک عامل مهم برای تعیین کیفیت تصاویر محسوب می‌شود. این پارامتر اگر به درستی انتخاب گردد از زاویه دید کوچک و تابش خیر کننده جلوگیری می­کند. ترجیحا دستگاهی با ماتریس بالا (Full HD و 1920×1080) انتخاب نمایید.

انواع صفحه نمایشگرها به این ترتیب می­باشند:

  • TN: یک صفحه نمایش استاندارد با زاویه دید پایین است که پاسخ‌های سریعی از خود نشان می‌دهد.
  • SVA: این مانیتورها مشابه نمونه‌های قبلی هستند و بیشتر در لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت خانگی و نوت بوک ها استفاده می‌شوند.
  • IPS، MVA و PLS: ماتریس‌هایی با کیفیت بالا و زوایای دید عالی دارند اما به لحاظ سرعت واکنش کندتر از نمونه‌های TN می‌باشند.

سیستم عامل لپ‌تاپ خانگی

سیستم عامل استفاده از برنامه‌ها را در چارچوب قوانین خاصی امکان پذیر می‌کند. همچنین این سیستم به دستوراتی که بین دستگاه و کاربر رد و بدل می‌شود نیز اطلاق می‌گردد. سیستم­های عامل در تمام دستگاه‌های کامپیوتری تضمین می‌کنند که دستورات داده شده به کامپیوتر بدون هیچ مشکلی شناسایی ‌شوند. مدیریت ارتباط لپ‌تاپ با وسیله‌های اضافی جانبی مانند موس و صفحه کلید و یا انتقال داده‌ها بین برنامه‌های مختلف نیز به سیستم عامل وابسته است.

اکثر لپ‌تاپ‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوید با ویندوز سازگار هستند. با پیدا کردن لپ‌تاپی که ویندوز 10 به درستی بر روی آن نصب شده کار را برای خودتان راحت کنید. چرا که بلافاصله پس از خرید می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. در عوض دستگاه‌هایی نیز وجود دارند که فاقد سیستم عامل هستند. این کامپیوترها که لپ‌تاپ‌های Freedos نام دارند را می‌توان با قیمت مقرون به صرفه‌تری پیدا کرد. پس از انتخاب رایانه‌ای با این ویژگی، باید یک سیستم عامل سازگار با آن را نیز پیدا نمایید.

پورت‌های دستگاه لپ‌تاپ خانگی

برای اینکه لپ­تاپ­ مورد نظر شما بتواند به دستگاه‌های دیگر متصل شود، بسیار مهم است که هنگام خرید، نوع پورت‌ها و درگاه‌های اتصال آن‌ را بررسی کنید. امروزه پورت‌های USB 3.1 و USB 3.0 اغلب ترجیح داده می‌شوند زیرا سرعت انتقال بالایی را ارائه می‌دهند. همچنین علاوه بر فناوری ThunderBolt، مک بوک­های نسل جدید دارای کانکتورهای USB Type-C نیز هستند. امروزه پورت‌های به روزتری مانند HDMI، DisplayPort، VGA و DVI برای انتقال موثرتر داده­های تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صفحه کلید لپ‌تاپ خانگی

زمان خرید لپ‌تاپ خانگی متوجه خواهید شد که صفحه کلید کاملا متناسب با سایز نمایشگر و وزن کلی لپ‌تاپ است. اگر تایپ، یکی از کارهای عمده و روزمره شما محسوب می‌شود بهتر است که محصولاتی را انتخاب نمایید که کیبورد بزرگ و کاملی داشته باشند. به طور مثال برخی از لپ‌تاپ‌ها ممکن است فاقد صفحه یا بخش اعداد باشند. این موضوع می‌تواند فرایند تایپ سریع را مختل کند. در غیر این صورت می‌توانید بدون کلیدهای عددی هم با لپ‌تاپ کار کنید.

وزن لپ‌تاپ خانگی

دستگاه‌هایی که برای استفاده در فضاهای باز طراحی شده‌اند معمولا جمع و جور، کوچک و سبک هستند. این لپ‌تاپ‌ها در کنار وزن کم و قابلیت حمل بالایی که دارند در مصرف باتری نیز بهینه عمل می‌کنند. اگر به دنبال حمل راحت لپ‌تاپ‌ها هستید به دنبال مدل‌هایی بگردید که زیر 1.5 کیلوگرم وزن دارند. لپ‌تاپ­های باریک که اولترابوک نامیده می‌شوند وزن کمی دارید و به عنوان یک لپ‌تاپ چند منظوره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما اگر قصد جا به جایی مکرر لپ‌تاپ را ندارید وزن لپ‌تاپ خانگی می‌تواند بین 2 تا 3 کیلوگرم باشد.

جنس بدنه لپ‌تاپ خانگی

معمولا از ظاهر محصولات می‌توان به کیفیت متریال­های مورد استفاده در آن­ها پی برد. بدیهی است که نمونه‌های فلزی به لحاظ استحکام برتر از نمونه‌های پلاستیکی می‌باشند. اما در عوض نمونه‌های پلاستیکی سبک‌تر هستند و به راحتی جا به جایی می­گردند. آلیاژ آلومینیوم، آلیاژ منیزیم و فیبر کربن از جمله موادی هستند که در بدنه‌ی لپ‌تاپ‌ها به کار می‌روند. علاوه بر موارد نام برده، شیشه‌ی حرارت دیده نیز در لپ‌تاپ‌های لمسی به کار می‌روند.

باتری لپ‌تاپ خانگی

عمر باتری لپ‌تاپ یکی دیگر از عوامل مهمی است که هنگام انتخاب و خرید باید در نظر بگیرید. مدت زمان شارژ طولانی یک معیار مهم برای کسانی است که از رایانه بیشتر در خارج از خانه استفاده می‌کنند. به همین دلیل باید مطمئن شوید لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید دارای باتری با ظرفیت بالا باشد. توجه به سلامت و صحت کارکرد باتری‌ها به هنگام خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم از اهمیت بسزایی برخوردار است. چرا که باتری‌ها با گذشت زمان کیفیت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند. حال اگر باتری‌ها در تجربه‌ی اولیه خود شرایط بدی را پشت سر گذشته باشند احتمالا طول عمر بسیار کمی خواهند داشت.

بهترین مشخصات برای لپ‌تاپ خانگی

با فرض این که افراد به لحاظ مالی چندان در مضیقه نیستند و قصد خرید یک لپ‌تاپ خانگی خوب و با دوام بالا دارند می‌توان گفت که بهترین مشخصات به شرح زیر می‌باشند:

  • صفحه نمایش 14 تا 16 اینچی
  • پردازنده Core i5 یا رایزن 5
  • رم 8 گیگابایتی
  • استفاده از حافظه ذخیره سازی SSD
  • باتری با ظرفیت بالا. (اگر نیاز است که لپ‌تاپ برای مدتی طولانی به دور از پریز برق باشد، معمولا نه ساعت، برای عمر باتری ایده آل محسوب می‌شود.)

لپ تاپ پیشنهادی رنج زیر 20 میلیون تومان

در رده قیمتی زیر 20 میلیون تومان، ارزان‌ترین لپ تاپ‌های قابل قبول بازار حضور دارند. لپ تاپ‌های توصیه شده در این رده قیمتی پردازنده‌های 2 هسته‌ای دارند و برای استفاده اداری، آموزشی و خانگی بدون هیچ مشکلی قابل استفاده هستند. متأسفانه در این رده قیمتی نمایشگرهای TN غیرقابل اجتناب هستند. حتی‌الامکان سعی شده تا از معرفی لپ تاپ‌هایی که «اس اس دی» ندارند اجتناب شود، اما اس اس دی همواره توسط کاربر قابل اضافه کردن و ارتقا دادن است

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15ITL6

سایز نمایشگر به اینچ

15.6

نوع نمایشگر

TFT LCD
1920 × 1080
Full HD

مات (ضد انعکاس نور)

پردازنده

Intel Core i3 1115G4 (2C/4T)

حجم و نوع رم

4GB DDR4

پردازشگر گرافیکی

Intel UHD (On-Board)

هارد دیسک

1 ترابایت

اس اس دی

نوع و تعداد درگاه ها

یک عدد USB 3.2
یک عدد USB-C

درگاه هدفون و میکروفون

دارد

خروجی HDMI

دارد

نور پس زمینه کیبورد

ندارد

درگاه LAN

دارد

وزن به کیلوگرم

1.7

لپ تاپ لنوو ThinkBook 14-C

مشخصات

Lenovo ThinkBook 14-C

سایز نمایشگر به اینچ

14

نوع نمایشگر

TFT LCD
1920 × 1080
Full HD

مات (ضد انعکاس نور)

پردازنده

Intel Core i3 1115G4 (2C/4T)

حجم و نوع رم

4GB DDR4-3200

قابلیت ارتقای رم

دارد (تا 36 گیگابایت)

پردازشگر گرافیکی

Intel UHD (On-Board)

هارد دیسک

ندارد

اس اس دی

256 گیگابایتی NVMe

نوع و تعداد درگاه ها

دو عدد USB 3.0
دو عدد USB-C

درگاه هدفون و میکروفون

دارد

خروجی HDMI

دارد

نور پس زمینه کیبورد

ندارد

درگاه LAN

دارد

وزن به کیلوگرم

1.4

لپ تاپ لنوو V15-XG

مشخصات

Lenovo V15-XG

سایز نمایشگر به اینچ

15.6

نوع نمایشگر

TFT LCD
1920 × 1080
Full HD

نمایشگر

مات (ضد انعکاس نور)

پردازنده

Intel Core i3 1115G4 (2C/4T)

حجم و نوع رم

12GB DDR4-2300

قابلیت ارتقای رم

ندارد

پردازشگر گرافیکی

Intel UHD (On-Board)

هارد دیسک

ندارد

اس اس دی

256 گیگابایتی

نوع و تعداد درگاه ها

یک عدد USB 3.0
یک عدد USB 2.0
یک عدد USB-C

درگاه هدفون و میکروفون

دارد

خروجی HDMI

دارد

نور پس زمینه کیبورد

ندارد

درگاه LAN

دارد

وزن به کیلوگرم

1.7

لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515-57G-57YP-AA

مشخصات

Acer Aspire 5 A515-57G-57YP-AA

سایز نمایشگر به اینچ

15.6

نوع نمایشگر

IPS
1920 × 1080
Full HD

پردازنده

Intel Core i5 1135G7 (4C/8T)

حجم و نوع رم

8GB DDR4-3200

قابلیت ارتقای رم

دارد (تا 12 گیگابایت)

پردازشگر گرافیکی

NVIDIA MX 450 2GB

هارد دیسک

1 ترابایت

اس اس دی

128GB NVMe

نوع و تعداد درگاه ها

دو عدد USB 3.2
یک عدد USB 2.0
یک عدد USB-C

درگاه هدفون و میکروفون

دارد

خروجی HDMI

دارد

نور پس زمینه کیبورد

ندارد

درگاه LAN

دارد

وزن به کیلوگرم

1.65

لپ تاپ ایسوس VivoBook 16X M1603QA-B

مشخصات

ASUS VivoBook 16X M1603QA-B

سایز نمایشگر به اینچ

16.0

نوع نمایشگر

IPS (WV)
1920 × 1200
Full HD

پردازنده

AMD Ryzen 5 5600H (6C/12T)

حجم و نوع رم

8GB DDR4-3200

قابلیت ارتقای رم

دارد (تا 16 گیگابایت)

پردازشگر گرافیکی

Radeon RX Vega 7 (On-Board)

هارد دیسک

اس اس دی

512GB NVMe

نوع و تعداد درگاه ها

دو عدد USB 3.2
یک عدد USB 2.0
یک عدد USB-C

درگاه هدفون و میکروفون

دارد

خروجی HDMI

دارد

نور پس زمینه کیبورد

ندارد

درگاه LAN

ندارد

وزن به کیلوگرم

1.88

برای اصلاع بیشتر و مشاوره قبل از خرید با کارشناسان فروش مرکز کامپیوتر شیراز یک در تماس باشید

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت