برای اطلاع بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید ( مرکز کامپیوتر شیراز یک )

خرید لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی

بازدید: 469 بازدید

خرید لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی

همراهان شیراز یک امروز در این مقاله میخواهیم در باره ی خرید لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی صحبت کنیم .

ما به شما لپ‌تاپ‌هایی را معرفی می‌کنیم که در بازه‌های قیمتی مختلف بتوانند انتظارات مهندسان را از لپ تاپ برآورده کنند ، تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

خرید لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی

یکی از سوالاتی که شاید برای شما پیش اید این است که لپ تاپ مهندسی چه مضخصاتی دارد ؟ ما در یکی از مقالات شیراز یک درباره ی خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی با هم صحبت کردیم پس اگر شما هم در زمینه برنامه نویسی فعالیت دارید و در صدد خرید یک لپ تاپ هستید این مقاله را از دست ندهید .

به‌دلیل اینکه مهندسان معمولا کامپیوتر شخصی خود را زیاد جابه‌جا می‌کنند، باید تاحدممکن باریک و سبک باشند. ویژگی دیگر این است که باتری این لپ‌تاپ‌ها باید شارژدهی مناسبی داشته باشد تا دغدغه‌ی به‌همراه داشتن شارژر از بین برود.

به‌دلیل اینکه مهندسان معمولا کامپیوتر شخصی خود را زیاد جابه‌جا می‌کنند، باید تاحدممکن باریک و سبک باشند. ویژگی دیگر این است که باتری این لپ‌تاپ‌ها باید شارژدهی مناسبی داشته باشد تا دغدغه‌ی به‌همراه داشتن شارژر از بین برود.

ویژگی های یک لپ تاپ مخصوص کارهای مهندسی

پردازنده قوی:

اولین و مهم ترین اصل در انتخاب یک لپ تاپ مناسب مهندسی پردازنده آن است. خیلی ساده بخواهم بگویم اگر لپ تاپ شما از پردازنده قوی ای برخوردار نباشد شما عملا با لگ و کندی زیادی در هنگام کار کردن با لپ تاپ و در برنامه های مختلف رو به رو می شوید که مانع از فعالیت درست شما می شود. بنابراین بهتر است ملاک اصلی خود را بر روی پردازنده مرکزی یا همان CPU قرار دهید.

هارد :

یکی از فرق های یک لپ تاپ عادی با یک لپ تاپ مخصوص مهندس دقیقا در همین جا مشخص می شود. لپ تاپ های معمولی بیشتر فضا برای آنها مهم است اما در لپ تاپ های مهندسی SSD بودن هارد و سرعت آن از اهمیت زیادی برخودار است تا سیستم بسیار سرعت بالایی داشته باشد و دیتا ها را در کمترین زمان ممکن بخواند و بارگذاری کند. البته هارد های SSD قیمت بسیار زیادی دارند بنابراین نمی توان انتظار داشت که در مدل های معمولی و ارزان قیمت شما شاهد SSD باشید. معمولا SSD در لپ تاپ های چند ده میلیون به بالا دیده می شود. اگر لپ تاپ شما SSD ندارد حتما توجه کنید که آیا قابلیت اتصال SSD را دارد یا نه؟

باتری مناسب:

سومین ملاکی که باید در اولویت قرار دهید باتری لپ تاپ است. اگر باتری لپ تاپ ضعیف باشد و مدام شارژ خالی کند عملا به شما اجازه درست کار کردن را نمی دهد. درست است که لپ تاپ ها به برق وصل هستند اما لپ تاپ های مهندسی بیشتر اوقات جا به جا می شوند و معمولا همه جا برق در دسترس نیست و به برق وصل نمی شوند.

سبک و قابل حمل بودن:

یکی از اصلی ترین ویژگی های این نوع لپ تاپ ها سبک و قابل حمل بودن آن است. مهندسان به جاهای مختلفی می روند و لازم است تا لپ تاپ همه جا همراه آنها باشد. به همین دلیل سبک بودن آن باعث می شود تا اصلا از حمل لپ تاپ خسته نشوید.

صفحه نمایش خوب:

صفحه نمایش خوب یک ویژگی ضروری نیست اما بهتر است لپ تاپ شما داشته باشد. زیرا زیر نور خورشید لازم است صفحه نمایش لپ تاپ شما بهتر دیده شود و همینطور کیفیت بالای صفحه نمایش لپ تاپ و مات بودن آن موجب می شود تا نشستن های طولانی مدت پشت لپ تاپ به چشمان شما صدمه ای وارد نکند.

حالا که ویژگی های اصلی یک لپ تاپ مهندسی را می دانید به سراغ اصل مطلب می رویم به شما بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی در بازه های قیمتی مختلف را معرفی می کنیم. طبیعی است که هرچه قیمت بالاتر برود لپ تاپ ها بهتر می شوند اما ما سعی کردیم که بیشتر لپ تاپ هایی با قیمت متوسط را معرفی کنیم تا همه افراد توانایی خرید آنها را داشته باشند.

حواندی ها :

خرید لپ تاپ 15 میلیون تومانی

خرید کامپیوتر مناسب حسابداری

معرفی لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی

در این قسمت میپردازیم به معرفی لپ تاپ های مناسب کارهای مهندسی ، البته این نکته را اضافه کنیم که ، به دلیل نوسانات ارزی از درج قیمت محصولات معذور هستیم و فقط می پردازیم به معرفی بهترین برند های لپ تاپ .

لپ تاپ ThinkBook 15-JK

انتخاب اول بهترین مدل لپ تاپ مهندسی لپ‌تاپ لنوو مدل ThinkBook 15-JK می‌باشد. شرکت لنوو لپ‌تاپ تینک‌بوک 15 را این‌گونه معرفی کرد: لپ‌تاپ‌هایی هستند که برای پیشرفت کار خود می‌توانید روی آن حساب کنید. که این شرکت برای تحقق‌بخشیدن به این شعار قابلیت‌های حسگر اثرانگشت روی کلید پاور، دو میکروفن برای تماس‌های تصویری با تاییدیه اسکایپ، کلیدهایی مختص اسکایپ را در این مدل قرار داده است.

از نظر مشخصه‌های سخت‌افزاری، لپ‌تاپ‌های تینک‌بوک 15 از معدود لپ‌تاپ‌هایی است که از پردازنده نسل دهم اینتل استفاده می‌کند که قدرت بسیار زیادی دارد و بدون ایجاد هیچ مشکلی برنامه‌های مهندسی را اجرا می‌کند. این مدل نسبت به مدل‌های دیگر شرکت لنوو که سری E تینک‌پد هستند، طراحی و ظاهر جذاب‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر دارند. ولی بدنه‌ی آن‌ها به مقاومی سری E نیست و باتری با دوام و قدرت کمتری دارند. سری E تینک‌پد را در بازه قیمتی بعدی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات لپ تاپ لنوو ThinkBook 15-JK :

وزن: 1.8 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: Intel Core i3 1005G1
حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
حافظه اچ دی دی: 1 ترابایت
حافظه اس اس دی: 512 گیگابایت
پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics

لپ تاپ Aspire3 A315-23-R5W1-AD

برند ایسر از سال‌ها قبل که فعالیت خود را شروع کرده است، همیشه لپ‌تاپ‌هایی تولید کرده که از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اما نسبت به رقبای خود هزینه کمتری برای کاربران دارند. یکی از لپ‌تاپ‌های این کمپانی Aspire 3 A315 است که در رده لپ‌تاپ‌های بین …. تا …. میلیون تومان قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ 15.6 اینچی وزنی معادل 1.9 کیلوگرم دارد و طراحی بدنه آن بسیار زیبا است. مشخصات این کالای تولید شده توسط ایسر را در زیر می‌توانید بخوانید. با توجه به این مشخصات، با یک لپ‌تاپ معمولی طرف هستیم که، برای امور سبک مهندسی، وبگردی، تحقیق و بررسی آمار و ارقام بسیار خوب است.

مشخصات لپ تاپ ایسر Aspire3 A315-23-R5W1-AD :

وزن: 1.9 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 3 3250U
حافظه رم: 12 گیگابایت DDR4
ظرفیت اچ دی دی: 1 ترابایت
حافظه اس اس دی: 256 گیگابایت
پردازنده گرافیکی: NVIDIA RADEON RX Vega 3

لپ تاپ لنوو V15-LF

اولین گزینه لپ‌تاپ V15-LF از برند لنوو است. این سری از محصولات لنوو لپ تاپ مناسب امور مهندسی با رنج قیمتی متوسط هستندلپ تاپ لنوو مدل V15-LF، صفحه‌نمایش 15 اینچی دارند. شرکت لنوو این سری را با سخت‌افزارهایی متفاوت از نظر قدرت پردازش تولید کرده است. سخت‌افزار این مدل لپ‌تاپ برای کارها و نرم‌افزارهای مهندسی فوق‌العاده عمل می‌کند و در بین لپ‌تاپ‌هایی با این بازه قیمتی یکی از بهترین‌ها می‌باشد.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به لولای نمایشگر آن اشاره کرد که تا ١٨٠ درجه باز می‌شود و به راحتی مهندسان می‌توانند نمونه کارها و یا سایر محتواهای لپ‌تاپ را به سایر افراد در جلسه ارائه دهند. صفحه‌نمایش 15.6” دستگاه از نوع HD با روکش مات می‌باشد و با نرخ تصویر 60Hz تصویر نسبتا واضحی را به کاربر ارائه می‌دهد. تاچ‌پد لپ‌تاپ V15-LF از فناوری چند لمسی بهره برده و دقت لمس بالایی دارد.

مشخصات لپ تاپ لنوو V15-LF :

وزن: 1.85 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: Intel Core i5 1035G1
حافظه رم: 12 گیگابایت DDR4
ظرفیت اچ دی دی: 1 ترابایت
حافظه اس اس دی: 256 گیگابایت
پردازنده گرافیکی: GEFORCE MX330

لپ‌تاپ ThinkPad E15-E

ThinkPad E15-E از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین لپ‌تاپ‌های مهندسی به شمار می‌آید که این محبوبیت دلایل زیادی دارد. شرکت لنوو آزمایشات سختی را روی لپ‌تاپ‌های تینک‌پد E انجام می‌دهد تا از مقاومت بدنه در مقابل ضربه‌های احتمالی به هنگام حمل و جابجایی آن اطمینان حاصل کند. همچنین لپ‌تاپ E15 از این سری از وزن سبکی نیز برخوردار است. یعنی علاوه بر استحکام مناسب، دستگاه برای حمل و نقل روزمره نیز مناسب است.

انواع مدل‌های لپ‌تاپ تینک پد E با سخت‌افزارهای متفاوتی در بازار موجود می‌باشند. مزیت بسیار خوبی که این لپ‌تاپ‌ها دارند این است که برای مثال مدل E15 که نمایشگر 15 اینچی دارد، وجود ترک‌پوینت قرمز رنگ بین صفحه‌کلید است. ترک‌پوینت به همراه تاچ‌پد، به عنوان دومین جایگزین ماوس کاربرد دارد و شما تا حدی زیادی بی‌نیاز از خرید ماوس خواهید شد. علاوه بر این صفحه کلید E15 از بهترین صفحه‌کلیدهای موجود می‌باشد. صفحه‌کلید آن دارای کلیدهای بزرگ با فضای حرکتی زیاد می‌باشند که باعث می‌شود بسیار سریع و با کمترین اشتباه تایپ کنید.  همچنین این صفحه‌کلید در برابر مایعات خراب نمی‌شود.

مشخصات لپ تاپ لنوو ThinkPad E15-E :

وزن: 1.7 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: Intel Core i5 1135G7
حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
حافظه اس اس دی: 256 گیگابایت
پردازنده گرافیکی: GEFORCE MX350 Graphics

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-LA

لپ‌تاپ 15 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-LA همانطور که از اسمش پیداست برای انجام کارهای سنگین طراحی شده است. و از مزایای این دستگاه می‌توان به مجهز‌شدن سی پی یو قدرتمند نسل یازدهم و گرافیک قدرتمند 4 گیگا‌بایت اشاره کرد. که البته قیمت مناسبی را نسبت به بقیه هم رده‌های خود و البته نسبت به امکاناتش داراست.

مشخصات لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3-LA :

وزن: 2.25 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: Intel Core i5 11300H
حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
ظرفیت اچ دی دی: 1 ترابایت
حافظه اس اس دی: 512 گیگابایت
پردازنده گرافیکی: GEFORCE GTX 1650

لپ تاپ TUF Gaming F15 FX506LH-B

دومین گزینه لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-B است که با پردازنده نسل دهم Core i5، رم 8 گیگ، حافظه 512 گیگ و گرافیک GTX1650 و نمایشگر IPS که 15.6 اینچ است می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای امور سنگین مهندسی باشد. ایسوس در طراحی این لپ تاپ مهندسی دقت بسیار بالایی را به کار برده است و با دیدن دستگاه در نگاه اول به یاد یک لپ‌تاپ بالا‌رده قدرتمند خواهید افتاد که بر‌خلاف نسل پیشین که طراحی نسبتا ساده‌ای داشت کاملا جذاب و جوان‌پسند می‌باشد.

وزن دستگاه 2.3 کیلوگرم می‌باشد که نسبت به نسل قبلی 100 گرم سنگین‌تر شده که برای این سخت‌افزار قوی معقول به نظر می‌رسد. به لطف استفاده از فلز با‌کیفیت در قاب پشتی و داخلی و همچنین حذف درایو نوری ضخامت دستگاه 24.9mm می‌باشد که نسبت به نسل قبلی باریک‌تر شده است.

مشخصات لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506LH-B :

وزن: 2.3 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: Intel Core i5 10300H
حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
حافظه اس اس دی: 512 گیگابایت
پردازنده گرافیکی: GEFORCE GTX 1650

لپ‌تاپ Nitro 5 AN515-57-76UA

تمامی قسمت‌های بدنه‌ی لپ‌تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515-57-76UA از پلاستیک ساخته شده است؛ البته این به معنی بی‌‌ کیفیت ‌بودن نیست و بدنه‌ی پلاستیکی مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار، خمش و پیچش دارد. قاب پشت صفحه‌نمایش خطوط عمودی دارد که بی‌شباهت به روکش‌های فلزی نیست.

بخش‌های داخلی نیز از پلاستیک ساخته شده‌اند که چندان در برابر لکه و اثر انگشت مقاوم نیستند؛ اما به زیباتر‌شدن لپ‌تاپ کمک کرده‌اند. این دستگاه فقط در رنگ مشکی تولید شده و ایسر با استفاده از این رنگ سعی کرده تا به زیبایی و اصالت دستگاه بیفزاید. قاب پشت صفحه‌نمایش، قاب زیرین و فضاهای داخلی شامل اطراف کیبورد، استراحتگاه مچ دست و قاب دور صفحه‌نمایش و همچنین کلیدهای کیبورد به رنگ مشکی هستند.

مشخصات لپ تاپ ایسر Nitro 5 AN515-57-76UA :

وزن: 2.3 کیلوگرم
پردازنده مرکزی:  Intel Core i7 11800H
حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
حافظه اس اس دی: 1 ترابایت
پردازنده گرافیکی: GEFORCE RTX 3050

لپ‌تاپ ZenBook 13 UX325EA-A

در این قسمت از مقاله به لپ‌تاپ‌هایی قدرتمند، زیبا، سبک و حرفه‌ای می‌پردازیم که در شخصیت یک مهندس باشد. البته که چنین لپ‌تاپ‌هایی قیمت‌های بالایی هم دارند و اکثر مهندسان نمی‌توانند چنین هزینه‌ای را پرداخت کنند. اما اگر به لپ‌تاپی کارآمد برای پیشرفت کارهایتان نیاز دارید با خرید مدل‌های پیشرفته و البته پرداخت هزینه‌ای بالا پشیمان نمی‌شوید. لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک S یک نمونه کامل از لپ‌تاپ‌های مهندسی است که هیچ نقصی نمی‌توان در آن پیدا کرد و بسیار کم‌وزن، باریک و سبک هستند و به راحتی قابل‌حمل هستند و حتی می‌توان آن را داخل کیف گذاشت و وزن آن را با اینکه بدنه‌ای فلزی دارد اصلا حس نکرد.

بنابراین این لپ‌تاپ‌ها برای مهندسانی که اکثرا بیرون از خانه هستند و به کامپیوتر شخصی‌شان نیاز دارند بسیار مناسب هستند. همه مدل‌های لپ تاپ‌های ذن بوک S دارای پردازنده Core i7، رم ١۶ گیگابایتی و میزان حافظه SSD بسیار زیادی هستند و به همین دلیل هنگام کار با آن سرعت و عملکرد فوق‌العاده‌ای را مشاهده خواهید کرد. این لپ‌تاپ بسیار قدرتمند و با طراحی هوشمندانه‌ای است و صفحه‌نمایش با کیفیتی نیز دارد و با آن می‌توان همه کارهای خود را انجام داد.

مشخصات لپ تاپ ایسوس ZenBook 13 UX325EA-A :

وزن: 1.14 کیلوگرم
پردازنده مرکزی:  Intel Core i7 1165G7
حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
حافظه اس اس دی: 1 ترابایت
پردازنده گرافیکی: Intel IRIS XE

لپ‌تاپ Legion 5 Pro-AC

یکی از جذاب‌ترین الترابوک‌های لنوو اینجاست. لپ‌تاپ Legion 5 Pro-AC با نمایشگر 16 اینچی و وزن مناسب در سال 2021 ارائه شد. که توجه به صفحه‌کلید با فضای مناسب و تاچپد در این لپ‌تاپ از نشانه‌های بارز آن است. صفحه‌نمایش 16” دستگاه Legion 5 Pro-AC از نوع 2K با روکش مات و رزولوشن 1600 × 2560 می‌باشد. و با نرخ تصویر 165Hz تصویر واضحی را به کاربر ارائه می‌دهد. زاویه دید صفحه‌نمایش 178 درجه بوده و با دقت رنگ بالا تصویر مطلوبی را ارائه می‌دهد. این دستگاه برای کارهای روزمره 2-4 ساعت شارژدهی دارد اما برای کارهای مهندسی شارژدهی کمتر خواهد بود.

مشخصات لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro-AC :

وزن: 2.3 کیلوگرم
پردازنده مرکزی:  Intel Core i7 11800H
حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
حافظه اس اس دی: 512 گیگابایت
پردازنده گرافیکی: GEFORCE RTX 3050TI

لپ‌تاپ Legion 5-JC

لنوو Legion 5 دارای پردازنده Ryzen 7 4800H از برند AMD برخوردار است. این پردازنده یکی از قدرتمندترین پردازنده‌هایی است که در لپ‌تاپ‌های زیر 40 میلیون تومن وجود دارد. قدرت این پردازنده آنقدر بالاست که مطمئن باشید برای امور مهندسی به هیچ وجه کم نمی‌آورد. پردازنده‌ی این لپ تاپ مهندسی، همه‌ی ماجرا نیست. این لپ‌تاپ عجیب و غریب لنوو دارای 16 گیگابایت رم است. این رم باعث شده تا شما هرچه که دلتان بخواهد برنامه را در کنار هم استفاده کنید و به راحتی مالتی تسکینگ را بدون هنگ در بین نرم‌افزار‌های مهندسی سنگین در اختیار داشته باشید.

در ضمن حافظه‌ی 512 گیگابایت SSD در اختیار دارید که سرعت عمل شما را بسیار بالا می‌برد. اما ماجرا تمام نشده. پردازنده‌ی گرافیکی این لپ‌تاپ نیز، یکی از بهترین کارت گرافیک‌های بازار است. که دارای 4 گیگابایت حافظه‌ی مجزای گرافیکی است.

مشخصات لپ تاپ لنوو Legion 5-JC :

وزن: 2.4 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 7 5800H
حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
حافظه اس اس دی: 512 گیگابایت
پردازنده گرافیکی: GEFORCE RTX 3050TI GDDR6

نکته مهم اگر نیاز به مرکز خدمات کامپیوتری در شیراز دارید حتما با کارشناسان ما در تماس باشید .

کلام پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم بپردازیم به معرفی و خرید لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی ، همچنین شما برای خرید لپ تاپ میتوانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید با بتوانید بهترین انتخاب را در خرید خود دارشته باشید .

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت