برای اطلاع بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید ( مرکز کامپیوتر شیراز یک )

خرید لپ تاپ 15 میلیون تومانی

بازدید: 619 بازدید

خرید لپ تاپ 15 میلیون تومانی

در مقاله قبل دربارهی خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی و لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی با هم صحبت کردیم ، امرزو مبپردازیم به خرید لپ تاپ تا 15 میلیون تومان ، البته همانطور که میدانید با توجه به نوسانات ارزی به طور کامل نمیتوان درباره ی قیمت لپ تاپ صحبت کنیم ولی سعی کردیم لپ تاپ های تا 15 میلیون به شما معرفی کنیم که نوسان قیمت زیادی نداشته اند .

خرید لپ تاپ 15 میلیون تومانی

همیشه انتخاب و خرید لپ تاپ با چالش‌های متعددی همراه است؛ چالش‌هایی که درواقع به تنوع بسیار لپ تاپ‌های موجود در بازار برمی‌گردد. با این حال، شما میتوانید برای مشاوره با کارشناسان فروش مرکز کامپیوتر شیراز یک در ارتباط باشید .

نکات مهمی که در خرید لپ تاپ 15 میلیونی باید به ان توجه داشت ؟

نوع کاربری

تمام کالاهایی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم کاربری خاص خودشان را دارند و لپ تاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. لپ تاپ‌ها در 5 دسته‌بندی خاص تولید می‌شوند و محصولات هرکدام از این دسته‌‌بندی‌ها نیز بازه قیمتی خاص خودشان را دارند. این دسته‌بندی‌ها نشان می‌دهند که لپ تاپ باید از نظر ظاهری چگونه باشد، چه سخت‌افزاری داشته باشد و حتی نرم‌افزار مورد استفاده آن چگونه کار کند. در ادامه این دسته‌بندی‌ها را توضیح خواهیم داد.

کاربری خانگی: لپ تاپ‌های این دسته‌بندی برای مصارف سبکی مانند وبگردی، تماشای ویدئو و انجام کارهای روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند. لپ تاپ‌های تولید شده برای مصارف خانگی قیمت پایینی دارند و از سخت‌افزار ضعیفی استفاده می‌کنند.

کاربری اداری: لپ تاپ‌های این دسته‌بندی برای انجام امور کاری مناسب هستند و از نظر قیمتی کمی گران‌تر از لپ تاپ‌های خانگی به فروش می‌رسند. این لپ تاپ‌ها قطعاتی پایین‌رده و میان‌رده دارند. محصولات معرفی شده در فهرست پیش رو همگی کاربری اداری دارند.

کاربری تولید محتوای گرافیکی: لپ تاپ‌های این دسته‌بندی از پردازنده مرکزی قوی و پردازنده گرافیکی مجزا استفاده می‌کنند تا بتوانند کارهای سنگین گرافیکی را به راحتی انجام دهند. اغلب این لپ تاپ‌ها از حافظه داخلی SSD استفاده می‌کنند تا سرعت بالاتری داشته باشند. برخی مدل‌ها نیز از حافظه SSD و HDD به صورت همزمان بهره می‌گیرند.

کاربری گیمینگ: لپ تاپ‌های گیمینگ گران‌ترین و بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار هستند. این لپ تاپ‌ها اصولا از بهترین سخت‌افزار، صفحه نمایش، طراحی و امکانات استفاده می‌کنند و می‌توان با آن‌ها تقریبا مانند یک سیستم رومیزی کار کرد.

کاربری صنعتی: لپ تاپ‌های صنعتی بیشتر از اینکه سخت افزار خاصی داشته باشند از طراحی ویژه‌ای استفاده می‌کنند؛ طراحی که می‌تواند شامل بدنه‌ای ضد ضربه یا حتی ضد انفجار باشد.

پردازنده مرکزی

پردازنده مهم‌ترین بخش یک لپ تاپ است و اگر پردازنده لپ تاپ شما مناسب نباشد تقریبا هیچ کاری نمی‌توانید با آن انجام دهید. پس باید هنگام خرید لپ تاپ تا 15 میلیون تومان به پردازنده مرکزی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. لپ تاپ‌های فهرست پیش رو پردازنده AMD یا اینتل میان‌رده یا پایین‌رده دارند.

صفحه نمایش

دیگر فاکتور مهم در خرید لپ تاپ تا 15 میلیون تومان را می‌توان صفحه نمایش دانست. شما از طریق صفحه نمایش دستگاه خود، محتوا را مشاهده می‌کنید؛ بنابراین اگر صفحه نمایش لپ تاپ شما مناسب نباشد، نمی‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید. لپ تاپ‌های بازه قیمتی 15 میلیون تومان معمولا دارای صفحه نمایشی با وضوح FHD هستند و پنل آن‌ها از نوع IPS LCD است.

حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی

همانطور که گفتیم، لپ تاپ‌های بازه قیمتی 15 میلیون تومان مناسب کارهای اداری هستند و حافظه داخلی و رم آن‌ها باید در حدی باشد که بتوانند کارهای اداری را مدیریت کنند. لپ تاپ‌های این بازه قیمتی معمولا حافظه رمی بین 4 تا 8 گیگابایت دارند. در بخش حافظه ذخیره‌سازی نیز این لپ‌تاپ‌ها از حافظه‌های HDD یا SSD استفاده می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها از دو نوع حافظه SSD و HDD به طور مشترک استفاده می‌کنند.

پردازنده گرافیکی

لپ تاپ‌های تا 15 میلیون تومان به دلیل اینکه کاربری اداری دارند، نیاز به گرافیک بالا ندارند و معمولا از پردازنده گرافیکی ادغام شده با پردازنده مرکزی استفاده می‌کنند. این پردازنده‌های گرافیکی توان اجرای وظایف گرافیکی سنگین را ندارند و نباید از آن‌ها انتظار بیش از حد داشته باشید.

برند

به شکل بسیار ساده برندهای لپ تاپ را می‌توان به این صورت معرفی کرد:

برند ایسوس؛ ایسوس پر فروش‌ترین برند لپ تاپ در بازار ایران است و به همین دلیل در آینده لپ تاپ دست دوم شما راحت‌تر فروش خواهد یافت. ایسوس گارانتی بسیار بهتری هم دارد و از طرف شرکت ایسوس مادر پشتیبانی می‌شود. البته میزان خرابی لپ تاپ‌های ایسوس کمی زیاد است. مورد مهم دیگر در مورد ایسوس این است که لپ تاپ‌های ایسوس معمولا قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معادل خود در برند پرفروش دیگر یعنی لنوو دارند. همچنین کیفیت پلاستیک بدنه و کیبورد لپ تاپ‌های ارزان قیمت ایسوس کمی پایین‌ است. ایسوس تعداد مدل زیادی در محدوده قیمت زیر 15 میلیون ندارد و این بخش بازار تا حدود زیادی در دست لنوو است. البته سعی می‌کنیم از ایسوس هم مدلهای خوبی معرفی کنیم.

برند لنوو؛ لنوو برند دوم پرفروش بازار ایران است که تنوع مدلی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل پیدا کردن لپ تاپ مناسب در آن راحت‌تر است. لنوو خرابی کمی دارد و در این مورد یکی از بهترین‌های دنیاست. لپ تاپ‌های ارزان قیمت لنوو کیفیت بدنه و کیبورد خوبی دارند و حس کیفیت را به کاربر منتقل می‌کنند. علاوه بر آن، لپ تاپ‌های لنوو قیمت پایین‌تری نسبت به ایسوس هم رده خود دارند.

برند ایسر؛ لپ تاپ‌های ایسر معمولا تنوع کمتری نسبت به لنوو و ایسوس داردن و بازار آنها در ایران چندان بزرگ نیست. متاسفانه ایسر وضعیت خوبی از نظر میزان خرابی ندارد و چون گارانتی اصلی از طرف شرکت مادر هم وجود ندارد، به خوبی ایسوس پشتیبانی نمی‌شود. البته لپ تاپ‌های ایسر قیمت معقولی دارند و ارزش خرید آنها بالاست.

برندهای دل و اچ پی؛ دل و اچ پی مارکهای بزرگ جهانی هستند ولی حضور کمرنگی در بازار لپ تاپ‌های زیر 15 میلیون دارند و به همین دلیل ما هم مدلی از آنها معرفی نکردیم.

معرفی بهترین لپ تاپ های 15 میلیونی

در اردامه مقاله خرید لپ تاپ 15 میلیونی میپردازیم به معرفی بهترین لپ تاپ ها .

شرکتهای تولید کننده لپ تاپ یک بدنه می‌سازند و سخت افزارهای بسیار متنوعی را داخل این بدنه می‌چینند و به این ترتیب مدلهای مختلف یک “خانواده یا سری” ساخته می‌شوند، مثلا سری میان رده V15 ار لنوو دارای بیش از 25 مدل است. به همین دلیل ما سعی می‌کنیم در کنار هر لپ تاپی، مدلهای مشابه از همان سری را هم معرفی کنیم که این مدلهای مشابه، به راحتی قابل ارتقا به مدل اصلی هستند. پس اگر لپ تاپی ناموجود بود می‌توانید یک مدل مشابه بخرید و آن را ارتقا بدهید. این “امکان ارتقا” موردی است که ما در معرفی لپ تاپ‌ها در نظر گرفته‌ایم.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو V15-RE

لپ تاپ‌های سری V15 لنوو همه ظاهر و بدنه یکسانی دارند و اختلاف آنها فقط در جزئیات فنی (صفحه نمایش، پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی، رم و حافظه) است. برخی مدل‌ها صفحه نمایش ضعیف اچ دی دارند و به همین دلیل آنها را معرفی نمی‌کنیم. در ادامه مدل Lenovo V15-RE از این سری لپ تاپ‌ها را به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌های محدوده قیمت 15 میلیون معرفی کرده‌ایم.

لپ تاپ لنوو V15-RE یک لپ تاپ زیبا و مدرن است که تعادل بسیار خوبی میان کارایی و قیمت برقرار کرده است. این لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک GeForce MX350 با دو گیگابایت حافظه گرافیکی، صفحه نمایش فول اچ دی و حافظه پرسرعت SSD است که وجود همه این موارد یکجا در محدوده 15 میلیون تومان واقعا عالی است.

همچنین لپ تاپ‌ V15-RE به دلیل بدنه محکم و کیبورد روان آن یک انتخاب عالی برای دانشجویانی است که نیازی به قدرت پردازشی چندان بالایی ندارند. البته این لپ تاپ در حد متوسط و سبک جوابگوی پردازش‌های دانشجویی هست. به خوبی کارهای گرافیکی دانشجویی مانند رسم نمودار، تهیه گزارش‌های ورد و پاورپوینت، کارهای سبک با مطلب و… را هم پشتیبانی می‌کند.

پردازنده (CPU): Core i3 1115G4 با دو هسته پردازشی و فرکانس کاری 3 تا 4.1 گیگاهرتز

این پردازنده قدرت مناسبی دارد و در محدوده قیمتی 15 میلیون بهترین پردازنده بازار است.

حافظه اصلی (RAM): 4 گیگابایت از نوع DDR4

مهمترین ضعف لپ تاپ V15-RE حافظه رم پایین آن است ولی به راحتی می‌توانید رم را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. پیشنهاد ما این است که به خاطر رم پایین این لپ تاپ عالی را از دست ندهید.

پردازنده گرافیکی (GPU): Intel UHD for 11th Gen و NVIDIA MX350

این لپ تاپ یک پردازنده گرافیکی معمولی دارد (Intel UHD) که کارهای سبک را انجام می‌دهد و یک کارت گرافیک مستقل دیگر هم دارد (Nvidia MX350) که مجهز به دو گیگابایت حافظه مستقل گرافیکی است و کارهای سنگین‌تر را انجام می‌دهد. اگر نیاز به قدرت گرافیکی دارید لپ تاپ Lenovo V15-RE بهترین انتخاب با بودجه 15 میلیون تومان است.

صفحه نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچ مات با وضوح فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل)

صفحه نمایش استاندارد و مناسب

حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک + 256 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD

بر روی این لپ تاپ دو نوع حافظه مختلف وجود دارد که حافظه SSD برای نصب ویندوز مناسب است و حافظه هارد دیسک برای ذخیره فایل‌ها. حافظه پرسرعت SSD باعث می‌شود که بالا آمدن ویندوز بسیار سریعتر شده و حافظه پرحجم هارد دیسک برای ذخیره فایل‌های حجیم فضای کافی دارد.

مزیت :

بدنه محکم، زیبا و شیک

مجهز به کارت گرافیک مستقل

بهترین پردازنده محدوده 15 میلیون

حافظه SSD مناسب (256 گیگابایت)

معایت :

کمی پشتیبانی ضعیف لنوو

رم پایین (البته به راحتی قابل ارتقا)

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 14IML05-AB

در جایگاه دوم بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون، لپ تاپ IdeaPad 3 14IML05-AB قرار گرفته که مشابه لپ تاپ شماره یک فهرست، مجهز به کارت گرافیک مستقل و صفحه نمایش فول اچ دی است ولی حافظه پرسرعت SSD ندارد. البته جایگاه خالی SSD از نوع M.2 را دارد و به راحتی در آینده هم می‌توانید SSD را به لپ تاپ اضافه کنید.

پردازنده (CPU): intel core i3 10110U با دو هسته پردازشی و فرکانس کاری 2.1 تا 4.1 گیگاهرتز

این پردازنده تقریبا 10% از بهترین پردازنده محدوده قیمت 15 میلیون (یعنی مدل 1154G4)، ضعیفتر است. البته 10% چندان حس نمی‌شود.

حافظه اصلی (RAM): 4 گیگابایت از نوع DDR4

توصیه ما این است که رم 4 گیگابایت را بلافاصله بعد از خرید به 12 گیگابایت ارتقا دهید.

پردازنده گرافیکی (GPU): Intel UHD G1 و NVIDIA MX130

این لپ تاپ یک پردازنده گرافیکی معمولی دارد (Intel UHD G1) که کارهای سبک را انجام می‌دهد و یک کارت گرافیک مستقل دیگر هم دارد (Nvidia MX130) که مجهز به دو گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی است و کارهای سنگین‌تر را انجام می‌دهد.

صفحه نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچ مات با وضوح فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل)

صفحه نمایش استاندارد و مناسب

حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک

یک ترابایت حافظه از نوع هارد دیسک برای این محدوده قیمتی کاملا معمول است. این لپ تاپ قابلیت نصب حافظه SSD از نوع M.2 را هم دارد و به راحتی می‌توان حافظه را ارتقا داد.

مزیت

بدنه محکم، زیبا و شیک

مجهز به کارت گرافیک مستقل

پردازنده مناسب

معایب

کمی پشتیبانی ضعیف لنوو

رم پایین (البته به راحتی قابل ارتقا)

نداشتن SSD

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل R565EA – BQ1979

ر جایگاه سوم ما برای بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان، لپ تاپ R565EA – BQ1979 از برند ایسوس قرار دارد. این لپ تاپ مجهز به بهترین پردازنده محدوده قیمت 15 میلیون است و  به لطف حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت، سرعت بالایی در باز کردن نرم افزارها و بالا آمدن ویندوز دارد.

مهمترین ضعف لپ تاپ ایسوس R565EA-EJ1478 این است که حافظه رم آن فقط 4 گیگابایت است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما رم را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. ارتقای رم لپ تاپ را می‌توانید به راحتی از طریق شرکت گارانتی کننده و بدون از بین رفتن گارانتی، انجام دهید.

پردازنده (CPU): Core i3 1115G4 با دو هسته پردازشی و فرکانس کاری 3 تا 4.1 گیگاهرتز

این پردازنده قدرت مناسبی دارد و در محدوده قیمتی 15 میلیون بهترین پردازنده بازار است.

حافظه اصلی (RAM): 4 گیگابایت از نوع DDR4

توصیه ما این است که رم 4 گیگابایت را بلافاصله بعد از خرید به 12 گیگابایت ارتقا دهید.

پردازنده گرافیکی (GPU): Intel UHD for 11th Gen

پردازنده گرافیکی Intel UHD for 11th Gen که در این لپ تاپ به کار رفته، برای کارهای سبک و عادی کافی است. ولی نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین را با آن داشته باشید.

نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچ مات با وضوح فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل)

صفحه نمایش استاندارد و مناسب

حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک + 256 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD

بر روی این لپ تاپ دو نوع حافظه مختلف وجود دارد که حافظه SSD برای نصب ویندوز مناسب است و حافظه هارد دیسک برای ذخیره فایل‌ها. حافظه پرسرعت SSD باعث می‌شود که بالا آمدن ویندوز بسیار سریعتر شده و حافظه پرحجم هارد دیسک برای ذخیره فایل‌های حجیم فضای کافی دارد.

مزیت

حافظه پرسرعت SSD با حجم مناسب

بهترین پردازنده محدوده قیمت 15 میلیون

معایب

رم 4 گیگابایت (که البته به راحتی قابل ارتقا است)

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-FF

سری ThinkBook 15 از برند لنوو، مشابه سری V15 و Ideapad 3، مدلهای متنوعی دارد که ما مدل ThinkBook 15-FF را به عنوان یکی از بهترین مدلهای این سری، معرفی می‌کنیملپ تاپ لنوو ThinkBook 15-FF که در جایگاه چهارم فهرست ما قرار گرفته، یک لپ تاپ زیبا و نسبتا سبک از لنوو است. این لپ تاپ مشابه سایر محصولات لنوو، بدنه محکمی دارد و به همین دلیل در مقابل ضربه و شرایط فیزیکی، مقاومت خوبی دارد.

لپ تاپ ThinkBook 15-FE یک انتخاب عالی برای اکثر کاربران است، فقط یک مشکل بزرگ (البته به سادگی قابل رفع شدن) دارد:

حافظه SSD ندارد

ارتقای SSD به راحتی قابل انجام است و شرکت گارانتی کننده لپ تاپ (بدون از بین رفتن گارانتی) این کار را انجام می‌دهد.

پردازنده (CPU): Core i3 1115G4 با دو هسته پردازشی و فرکانس کاری 3 تا 4.1 گیگاهرتز

این پردازنده قدرت مناسبی دارد و در محدوده قیمتی 15 میلیون، بهترین پردازنده بازار است.

حافظه اصلی (RAM): 8 گیگابایت از نوع DDR4

8 گیگابایت برای اکثر کاربران کافی است ولی در صورت نیاز بعدا هم می‌توانید رم را به 12 گیگابایت ارتقادهید.

پردازنده گرافیکی (GPU): Intel UHD for 11th Gen

پردازنده گرافیکی Intel UHD for 11th Gen که در این لپ تاپ به کار رفته، برای کارهای سبک و عادی کافی است. ولی نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین را با آن داشته باشید.

 نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچ مات با وضوح فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل)

صفحه نمایش استاندارد و مناسب.

حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک

یک ترابایت حافظه از نوع هارد دیسک برای این محدوده قیمتی کاملا معمول است. این لپ تاپ قابلیت نصب حافظه SSD از نوع M.2 را هم دارد و به راحتی می‌توان حافظه را ارتقا داد.

مزیت

 بدنه محکم، زیبا و شیک

 پردازنده مناسب

معایب

کمی پشتیبانی ضعیف لنوو

نداشتن SSD

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad L3 15ITL

در جایگاه پنجم بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون، لپ تاپ‌های سری لنوو IdeaPad L3 را معرفی می‌کنیم که بسیار نزدیک به سایر لپ تاپ‌های لنوو در این حدود قیمت هستند ولی درایو دی وی دی هم دارند و به همین دلیل بهترین انتخاب برای کسانی است که نیاز به دی وی دی رایتر هستند.

مشخصات لپ تاپ Lenovo IdeaPad L3 15ITL:

پردازنده (CPU): Core i3 1115G4 با دو هسته پردازشی و فرکانس کاری 3 تا 4.1 گیگاهرتز

این پردازنده قدرت مناسبی دارد و در محدوده قیمتی 15 میلیون، بهترین پردازنده بازار است.

حافظه اصلی (RAM): 4 گیگابایت از نوع DDR4

4 گیگابایت برای کاربران عادی تقریبا کافی است ولی برای افزایش سرعت و استفاده از تمام توان لپ تاپ، توصیه می‌کنیم آن را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. ارتقای رم لپ تاپ بدون از بین رفتن گارانتی توسط شرکت گارانتی کننده قابل انجام است.

پردازنده گرافیکی (GPU): Intel UHD for 11th Gen

پردازنده گرافیکی Intel UHD for 11th Gen که در این لپ تاپ به کار رفته، برای کارهای سبک و عادی کافی است. ولی نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین را با آن داشته باشید.

 نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچ مات با وضوح فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل)

صفحه نمایش استاندارد و مناسب.

حافظه داخلی: یک ترابایت هارد دیسک

یک ترابایت حافظه از نوع هارد دیسک برای این محدوده قیمتی کاملا معمول است. این لپ تاپ قابلیت نصب حافظه SSD از نوع M.2 را هم دارد و به راحتی می‌توان حافظه را ارتقا داد.

مزیت

پردازنده عالی

بدنه محکم، زیبا و شیک

معایب

پشتیبانی نسبتا ضعیف لنوو

رم پایین

نداشتن SSD

در دامه مقاله در مرکز کامپیوتر شیراز یک میپردازیم به سوالات متداولی که کاربران از ما میپرسند.

به نظر شما لپ تاپ 15 میلیونی برای دانشجویان مناسب است ؟

برای کارهای دانشجویی عادی و سبک بله. کارهایی مانند؛ پژوهش اینترنتی، تهیه گزارش با نرم افزارهای آفیس، محاسبات سبک با نرم افزارهای ریاضی مانند Matlab، کارهای بسیار سبک با نرم افزارهای طراحی سه بعدی مهندسی مثل کتیا و سالیدورکس، انجام محاسبات عددی ساده با نرم افزارهایی مانند کامسول، آباکوس و انسیس و همچنین بررسی و استخراج نتایج آنها.

به صورت کلی اکثر لپ تاپ‌های زیر 15 میلیون کارت گرافیک مستقل ندارند و یا به کارت‌های بسیار ضعیف مجهز هستند، به همین دلیل توانایی آنها برای کارهای گرافیکی محدود است. همچنین به دلیل ضعف در بخش CPU توان بالایی هم برای انجام محاسبات سنگین، ندارند.

از  لپ تاپ 15 میلیونی می توان برای دانش آموزان استفاده کرد؟

برای تمام موارد تحصیلی دانش آموز بله. ولی برای تفریحاتی مانند بازی‌های خیلی سنگین خیر. البته لپ تاپ 15 میلیونی بازی‌های قدیمی و سبک تا متوسط را اجرا می‌کنند ولی به دلیل نداشتن کارت گرافیک قوی، توان بالایی برای اجرای بازی‌های سنگین، ندارند.

آیا از لپ تاپ 15 میلیونی برای کارهای مهندسی می توان استفاده کرد ؟

به صورت کلی و برای کار جدی خیر. البته برای کارهای بسیار سبک مهندسی کافی هستند.

لپ تاپ‌های زیر 15 میلیون در دو بخش توان گرافیکی و CPU ضعف دارند و کار مهندسی جدی دقیقا نیاز به این دو بخش دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که بودجه را به حداقل 20 تا 25 میلیون افزایش دهید

آیا از این لپ تاپ 15 میلیون تومانی میتوان برای کارهای پرافیکی استفاده کرد ؟

برای کارهای حرفه‌ای گرافیکی خیر. ولی در حد سبک را پاسخگو هستند.

مشکل اصلی لپ تاپ زیر 15 میلیونی نداشتن کارت گرافیک قوی است و به همین دلیل برای کارهای گرافیکی جدی مناسب نیستند.

کلام اخر

اگر شما هم در صدد خرید لپ تاپ 15 میلیون تومانی هستید ، میتوانید با کارشناسان فروش کامپیوتر مرکزی شیراز یک در ارتباط باشید .

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت