برای اطلاع بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید ( مرکز کامپیوتر شیراز یک )

خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

بازدید: 502 بازدید
خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

همراهان شیراز یک امروز در این مقاله میپردازیم به یکی از مهترین دغدغه ها (خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویس )

همانطور که میدانید خرید و انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی یا به اصطلاح کدنویسی یکی  از دغدغه های برنامه نویسان  تازه کار است. اینکه چه لپ تاپی بخریم که تا چندسال جوابگوی نیاز ما برای برنامه نویسی با زبان های مختلف باشد؟

لپ تاپ امروز یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در زندگی همه‌ی ما است و برای اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنیم. دسته‌ای از کاربران با لپ تاپ خود وبگردی می‌کنند و به تماشای فیلم و سریال می‌نشینند و دسته‌ای دیگر برای انجام کارهای جدی‌تر مانند برنامه نویسی یا انجام کارهای گرافیکی لپ تاپ خریداری می‌کنند .

اگر شما کاربران عزیز بین خرید لپ تاپ یا کامپیوتر شک دارید پیشنهاد میکنیم مقاله ( برای برنامه نویسی کامپیوتر بهتر است یا لپ تاپ ) را بخوانید .

خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

زمانی که برای کاری به خصوص مانند برنامه نویسی لپ تاپ خریداری می‌کنید باید توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر در بخش‌هایی که اهمیت بیشتری برای برنامه نویسی دارد عملکرد بهتری از خود نشان دهد

نکات مهم در خرید لپ تاپ که باید به ان توجه داشنه باشیم ؟

صفحه نمایش

اولین موردی که به ان می پردازیم صفحه نمایش یک لپ تاپ می باشد ، فرقی نمی‌کند برای چه کاری لپ تاپ را خریداری می‌کنید در هر صورت نمایشگر قسمتی است که بیشترین تعامل را با آن دارید و باید کیفیت مناسبی داشته باشد. از طرفی این بخش برای یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند؛ چرا که شما قرار است ساعت‌ها در روز به کدهای نوشته شده نگاه کنید.

اگر بهترین نمایشگر ممکن را می‌خواهید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این که رزولوشن صفحه نمایش حتما FHD یا QHD یا حتی 4K باشد؛ زیرا رزولوشن بالاتر باعث می‌شود محتوا باکیفیت‌تر باشد و کمتر چشم‌های شما را خسته کند.

مورد دوم این که به میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ توجه داشته باشید تا در یک روز آفتابی در خانه بتوانید بدون مشکل محتوای پنل را مشاهده کنید. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما بخواهید از لپ تاپ در محیط‌های بیرون از خانه نیز استفاده کنید.

مورد بعدی این که به نوع پنل توجه داشته باشید. اکثر لپ تاپ‌ها نمایشگر IPS دارند اما می‌توانید لپ تاپی با پنل امولد نیز خریداری کنید. پنل‌های امولد رنگ‌ها را جذاب‌تر به نمایش درمی‌آورند و در نمایش رنگ مشکی نیز به دلیل خاموش شدن پیکسل‌ها تبحر خاصی دارند.

مورد چهارم نرخ نوسازی صفحه نمایش است که البته برای برنامه نویسی شاید اهمیت خیلی زیادی نداشته باشد ولی در زمینه وب گردی و گشت و گذار در فضای لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.

مورد آخر این که نمایشگر لپ تاپ مورد نظر حتما مات باشد تا نور را منعکس نکند؛ چرا که اگر نمایشگر لپ تاپ شما براق باشد تابش نور باعث آزار چشم‌های شما می‌شود و چشم‌ها را زودتر خسته می‌کند.

شاید در این قسمت برای شما سوال پیش اید که پنل IPS چیست ؟

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، ips یک فناوری جدیدتر از led می باشد که زاویه دید بیشتری دارد و در نور آفتاب و نورهای بیرونی کیفیت بالاتری دارد. حتما دیده اید در برخی صفحه نمایش ها یا تلویزیون ها، وقتی از کنار به صفحه نگاه می کنید، تار است یا به درستی دیده نمی شود، ips این مشکل را ندارد و ضمنا روشنایی بیشتری هم دارد.

IPS چیست ؟

IPS مخفف “in-plane switching” است و یکی از گسترده ترین فناوری های TFT LCD است که امروزه از آن استفاده می شوید. علاوه بر این با پنل های TN (twisted nematic) و VA (vertical alignment panels) نیز روبه رو می شوید.

پنل IPS به عنوان ابزاری برای رفع نواقص معمول در انواع دیگر پنل ها مانند زاویه دید ضعیف و پخش رنگ محدود ایجاد شد. در نتیجه اکثر پنل های IPS امروزه در مقایسه با TN و VA زاویه دید وسیع تری ارائه می دهند، البته ناگفته نماند که در بین این سه فناوری واقعی ترین و زنده ترین رنگ ها را نیز نمایش دهد.

اما مطمئنا پنل های IPS بی نقص نیستند، آنها گرانتر هستند، به اندازه پنل های TN سریع و واکنشگرا نیستند و همچنین نمی توانند کنتراست یک پنل VAرا ارائه دهند.

پردازنده مرکزی یا CPU

قلب تپنده لپ تاپ را می‌توانیم پردازنده مرکزی آن بدانیم که وظیفه دارد پردازش‌های مختلف را انجام دهد. لپ تاپ مناسب برنامه نویسی حتما باید پردازنده مرکزی خوبی داشته باشد؛ چرا که در واقع برای اجرای کدها یا پردازش فایل‌ها همین بخش است که باید عملکرد خوبی داشته باشد.

پس حتما توجه ویژه‌ای به پردازنده مرکزی داشته باشید. لپ تاپ‌های معرفی شده در ادامه همگی پردازنده‌های مرکزی خوب یا عالی دارند و در انتخاب لپ تاپ‌ها به این بخش توجه ویژه شده است.

همچنین اگر در حال حاضر لپ تاپ یا سیستم دارید و می‌خواهید بدانید که پردازنده مرکزی آن چه عملکردی دارد می‌توانید از Cinebench استفاده کنید.

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس حتما لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید تا در انجام برنامه نویسی بهترین سرعت ممکن برای شما حاصل شود.

مقدار حافظه رم

نقش حافظه رم این است که برنامه‌ها را به صورت باز نگه دارد و در واقع کمک کند شما بتوانید به خوبی از لپ تاپ خود در جهت مولتی تسکینگ یا اجرای چند برنامه در کنار هم استفاده کنید. هنگام برنامه نویسی شما عموما نیاز دارید که چند برنامه را در کنار هم به صورت باز داشته باشید و مثلا با گوگل کروم نیز سرچ‌های مورد نیاز را انجام دهید و به عنوان مثال همزمان با برنامه موزیک پلیر آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید. به همین جهت لپ تاپ مورد نظر باید حداقل 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشد.

پیشهناد ما به شما :

راهنمای خرید کامپیوتر ال این وان

کامپیوتر ال این وان برند مایا

خرید لپ تاپ 15 میلیون تومانی

خرید کامپیوتر مناسب حسابداری

آیا برای برنامه نویسی تحت وب هم نیاز به سخت افزار بالا داریم؟

در مورد پلتفرم وب زبان های نشانه گذاری HTML و زبان برنامه نویسی PHP بیشتر از همه زبان های برنامه نویسی مطرح است. این دو زبان نیاز به سخت افزار بالایی ندارند و یک لپ تاپ مهندسی با رم 8 نیاز شما را مرتفع خواهد کرد اما اگر قصد دارید به برنامه نویسی تحت وب با زبان هایی مثل C# و محیط .NET بپردازید مجددا شما باید با محیط توسعه یکپارچه ویژوال استادیو سر و کله بزنید و نیاز به سخت افزار بالاتری دارید.

صفحه کلید (کیبورد)

کیبورد یکی از جز های لپ تاپ برای یک برنامه نویس است. کیبورد جز سخت افزاری جداناپذیر که مهمترین شاخصه آن برای برنامه نویسی امکان راحت جابه جایی انگشتان در حین کد نویسی است.

این جابجایی راحت و فشار دادن کلید ها هرچی بی صداتر باشد برای تمرکز برنامه نویس بهتر است. نور پس زمینه لپ تاپ و همچنین RGB بودن کیبورد لپ تاپ هم می‌تواند به شما در کد نویسی در شب یا تاریکی کمک کند

بهترین سیستم عامل برای برنامه نویسی و توسعه دهنده ها کدام است؟

خیلی از برنامه نویس های تازه وارد این سوال براشون پیش میاد که بهترین سیستم عامل برای برنامه نویسی چی هست؟ سیستم عامل Windows , Unix , Mac OS , Linux کدوم؟

اگه بخوام بصورت خلاصه بگم، هر کدوم از سیستم عامل ها جایگاه خودش رو داره. مثلا ویندوز گسترده ترین سیستم عامل بین عموم کاربران است و اکثر شرکت های بزرگ نرم افزاری، نسخه ویندوز از نرم افزارهاشون رو ابتدا تولید میکنند. اما از طرفی بین برنامه نویسان حرفه ای سیستم عامل مک و لینوکس محبوبیت خاصی داره.

از همه این حرف ها بگذریم اونچه که اهمیت بیشتری داره زبان برنامه نویسی هست که شما با اون کار میکنید. بصورت کلی هر زبان برنامه نویسی با یک سری سیستم عامل ها بهتر کامپایل می شوند یا حتی فقط بر روی یک سیستم عامل خاص می شود با آنها کار کرد. مثلا  C# در Windows به خوبی کامپایل میشه یا اینکه SWIFT را برای سیستم های مک  به خوبی کار می کند.

پس بهتره با توجه به زبان برنامه نویسی تون و انتظاراتی که سیستم عامل دارید و حتی راحتی کار باهاش، سیستم عامل تون رو انتخاب کنید

نکات مهم در مورد لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

توجه داشته باشید که بهتره لپ تاپ شما وزن کمی داشته باشه تا هر موقع خواستید اون رو براحتی با خودتون به جاهای مختلف ببریدباتری خوبی داشته باشه مخصوصا اگر زیاد بیرون از خونه لپ تاپتون رو میبرید. موقع خرید لپ تاپ سعی کنید همون رنگ و طرحی رو انتخاب کنید که دوست دارید نه اونی رو که همون موقع موجود هستش تا بعدا پشیمون نشیدنمایشگر IPS میتونه به این کمک بکنه که چشماتون توی طولانی مدت و توی تاریکی اذیت نشه. کلا نمایشگر با کیفیت حداقل Full HD تهیه کنید.

توجه به برند لپ تاپ برنامه نویسی هم از مواردی هستش که میشه باید بهش دقت کرد. سعی کنید توی انتخابتون به سراغ برند هایی برید که سابقه خوبی دارند کاربرا ازشون راضی هستند. معمولا محصولات برند های ایسوس ASUS، اچ پی HP، دل Dell، لنوو Lenovo و… بیشترین محبوبیت رو بین برنامه نویسان دارند، البته اگر با سیستم عامل مک مشکلی ندارید و یا تو این حوزه برنامه نویسی میکنید برند اپل Apple جای خودش رو داره.

در این قسمت می پردازیم به معرفی بهترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G7-G

ProBook 450  یکی از لپ تاپ های خوب برند HP است. این لپ تاپ داری پردازنده ی سری Core i7، حافظه ی هیبرید با ترکیب 1 ترابایت HDD و 512 گیگی SSD است که سرعت پردازش و فراخوانی فایل در آن بسیار بالا است. البته ران گیری راحت برای برنامه نویسان در این لپ تاپ برنامه نویسی HP با وجود رم 16 گیگابایتی بسیار راحت میسر میشود.

وزن: 2kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i7 حافظه 8MB :Cashe | صفحه نمایش: “15.6 حافظه 16GB DDR :RAM | حافظه داخلی: 1TB HDD+500GB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GeForce MX250 GDDR5حافظه گرافیک2GB  باتری: 3 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3.1/2، کاربری مالتی مدیا، باتری بیش از 4 ساعت، صفحه نمایش مات با شدت نور 220 نیت

لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Pavilion 15-dk0056wm

سری Pavilion اچ پی جز گیمینگ ها به حساب میان اما میشه از اونا به عنوان لپ تاپ های برنامه نویسی استفاده کرد. این لپ تاپ HP یکی از به صرفه ترین لپ تاپ هایی هستش که برنامه نویسا میتونن برن سراغش. این لپ تاپ از حافظه ی 256 گیگاباتی SSD بهره میبره، درسته که مقدارش کمه اما واقعا پرسرعت هستش. مقدار رم این لپ تاپ برنامه نویسی 8 گیگ و پردازنده ی اون از سری Core i5 هستش ولی خیالتون راحت از سری Core i7 نسل هفت هم عملکرد بهتری داره، چون از نسل 9 هستش.

وزن: 2.25kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i5 حافظه 8MB :Cashe | صفحه نمایش: “15.6 حافظه 8GB DDR :RAM | حافظه داخلی: 256GB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GeForce MX250 GDDR5حافظه گرافیک4GB  باتری: 3 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3.1 کاربری مالتی مدیا، باتری بیش از 4 ساعت، صفحه نمایش مات، ویندوز اورجینال، شدت نور 250 نیت

لپ تاپ 2020 ایسوس مدل VivoBook S533JQ-Q

VivoBook S5333 یکی از بهترین لپ تاپ های میان رده ی 2020 است که از کانفیگ بسیار خوبی برخودار است. این لپ تاپ مجهز به پردازنده ی سری Core i5 از نسل دهم است که از سرعت پردازش بسیار بالایی برخوردار است. حافظه این لپ تاپ برنامه نویسی SSD بوده و رم آن نیز 8 گیگا بایت است که سرعت خواندن و نوشتن روی حافظه و ران گیری بالای این لپ تاپ دوست داشتنی و جدید را نشان میدهد.

وزن: 1.8kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i5 حافظه 6MB :Cashe | صفحه نمایش: “15.6 حافظه 8GB DDR :RAM | حافظه داخلی: 512GB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GeForce MX350GDDR5حافظه گرافیک2GB  باتری: 3 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3.1/3/2، باتری بیش از 4 ساعت، صفحه نمایش مات، سنسور تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت

لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkBook 14-A

این لپ تاپ ThinkBook لنوو با نمایشگر 14 اینچی از کانفیگ خوبی برای برنامه نویسی برخوردار است. پردازنده ی این لپ تاپ از سری Core i5 است اما نسل دهم. این لپ تاپ Lenovo محصول 2020 است که یکی از مدرنترین لپ تاپ های میان رده به حساب می آید. این لپ تاپ همچنین از حافظه ی هیبریدی برای افزای سرعت خواندن و نوشتن استفاده کرده است. پردازنده ی گرافیکی این لپ تاپ Radeon است که ساخت AMD به شمار می آید و از لحاظ پردازش گرافیکی قدرت بالایی برخوردار است.

وزن: 1.5kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i5 حافظه 6MB :Cashe | صفحه نمایش: “14 حافظه 8GB DDR :RAM | حافظه داخلی: 1TB HDD+512GB SSD پردازنده ی گرافیکی: AMD Radeon 625حافظه گرافیک2GB  باتری: 3 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3/2، باتری بیش از 5 ساعت، صفحه نمایش مات، حسگر اثر انگشت

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A715-75G-52C2 – B

این لپ تاپ برنامه نویسی ایسر دارای پردازنده ای از سری Core i5 است. باید بدانیم پردازنده ی 10300از پردازنده Core i7 10510U نیز قدرت پردازش بالاتری دارد و در واقع از آن مدرن تر و پیشرفته تر است. پس اصلا نباید درگیر سری ساخت CPU این  لپ تاپ ایسر باشید. این لپ تاپ برنامه نویسی همچنین از یک حافظه ی 1 ترابایت SSD استفاده می کند که سرعت خواندن و نوشتن روی آن بسیار بالاست. کارت گرافیک این لپ تاپ محبوب ایسر نیز از نوع GDDR6 است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وزن: 2.15kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i5 حافظه 8MB :Cashe | صفحه نمایش: “15.6 حافظه 8GB DDR :RAM | حافظه داخلی: 1TB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GTX1650 GDDR6حافظه گرافیک4GB  باتری: 4 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3.1/3/2، باتری بیش از 4 ساعت، صفحه نمایش مات، حسگر اثر انگشت، کیبورد با نور پس زمینه، گیمینگ

لپ تاپ هوآوی مدل MateBook D BoB-WAH9

لپ تاپ هوآوی یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است. این شرکت در زمینه تولید موبایل دومین برند موفق دنیاست که این بار پا در عرصه ی تولید لپ تاپ گذاشته. این محصول هوآوی یکی از محصولات جدید و البته مقرون به صرفه در بازار است. این لپ تاپ برنامه نویسی دارای پردازنده ی Core i5 نسل 10 است که در نوع خودش مدرن به حساب می آید. استفاده از حافظه ی هیبریدی، رم 8 و کارت گرافیک مجزا برای این لپ تاپ هوآوی آن را بسیار محبوب کرده است. این لپ تاپ همچنین از دوربین در بالای کیبورد، حسگر اثر انگشت و کیبورد بسیار مهندسی است.

وزن: 1.62kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i5 حافظه 6MB :Cashe | صفحه نمایش: “15.6 حافظه 8GB DDR :RAM | حافظه داخلی: 1TB HDD+256GB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GeForce MX250حافظه گرافیک2GB  باتری: 3 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3/2، باتری بیش از 7 ساعت، صفحه نمایش مات، حسگر اثر انگشت، روشنایی 250 نیت، میکروفون دوگانه

لپ تاپ برنامه نویسی دل مدل Inspiron 5593 – B

این لپ تاپ یکی از سبک ترین و نازک ترین لپ تاپ های بازار است. این محصول Dell یکی از حرفه ای ترین لپ تاپ های برنامه نویسی است. پردازنده ی پرقدرت نسل 10 از سری Core i7 و رم 16 شما در کد زنی حرفه ای تر خواهد کرد. این لپ تاپ اینسپایرون دل از یک کارت گرافیک قدرتمند مجزا استفاده میکند که برای توسعه دهندگان بازی و برنامه نویسان گرافیکی نیز یک محصول کاملا حرفه ای به حساب می آید.

وزن: 1.8kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i7 حافظه 8MB :Cashe | صفحه نمایش: “15.6 حافظه 16GB DDR :RAM | حافظه داخلی: 1TB HDD+256GB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GeForce MX230 DDR5حافظه گرافیک4GB  باتری: 3 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3.1/2، باتری بیش از 7 ساعت، صفحه نمایش مات، حسگر اثر انگشت، روشنایی 250 نیت، باریک و سبک

لپ تاپ ایسولس مدل ZenBook UX433FN – P

لپ تاپ ZenBook ایسوس یکی از سبک ترین لپ تاپ های برنامه نویسی است که از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. این لپ تاپ را به توسعه دهندگان بازی و برنامه نویسان گرافیک شدیدا پیشنهاد میکنم. این لپ تاپ 14 اینچی از ابعاد کوچکی برخوردار است به همین منظور شرکت ایسوس صفحه کلید اعداد را روی تاچ پد این لپ تاپ قرار داده است. این لپ تاپ یکی از لپ تاپ های مدرن سال 2019 است که در سال 2020 هم از لحاظ ظرافت و کیفیت قابل رقابت با دیگر رقبا است.

وزن: 1.09kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i7 حافظه 8MB :Cashe | صفحه نمایش: “14 حافظه 16GB DDR4 :RAM | حافظه داخلی: 512GB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GeForce MX150 DDR5حافظه گرافیک2GB  باتری: 3 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3/2، باتری بیش از 4 ساعت، صفحه نمایش مات، باریک و سبک

لپ تاپ برنامه نویسی لنوو مدل Ideapad L340 – A

این لپ تاپ Ideapad لنوو یکی از لپ تاپ های خوش ساخت این شرکت است. این لپ تاپ پرطرفدار لنوو از حافظه ی هیبریدی پرسرعت، رم  16 و پردازنده ی گرافیکی مجزا استفاده می کنه که این لپ تاپ مجموعا از قدرت و سرعت پردازش بالایی برخوردار است. این لپ تاپ لنوو مانند دیگر محصولات این شرکت دوست داشتنی از ارزش خرید بالایی برخورداره چون رقبا با همین کانفیک پول بیشتری رو دریافت می کنن.

وزن: 2.2kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i7 حافظه 12MB :Cashe | صفحه نمایش: “14 حافظه 16GB DDR4 :RAM | حافظه داخلی: 1TB HDD+256GB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1650حافظه گرافیک4GB  باتری: 4 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3/2، باتری بیش از 4 ساعت، صفحه نمایش مات، باریک و سبک، بلندگوی استریو داخلی، کیبورد با نور پس زمینه

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A715

اسپایر A715 یکی از لپ تاپ های خوب برای برنامه نویسی به حساب می آید. چون این لپ تاپ از یک پردازنده ی سری Core i7 نسل 9 استفاده میکنه که در کنارش 8 گیگ رم وجود داره و علاوه بر اون حافظه ی اون هم هیبریدیه که سرعت نوشتن و خوندن روی حافظه رو به شدت افزایش داده. این لپ تاپ ایسر با وجود کارت گرافیک مجزا تبدیل به یک لپ تاپ گیمینگ یا حتی همه کاره شده که برای کسانی که حرفه ای برنامه نویسی میکنن بسیار مناسبه.

وزن: 2.35kg | پردازنده مرکزی: Intel Core i7 حافظه 12MB :Cashe | صفحه نمایش: “14 حافظه 8GB DDR4 :RAM | حافظه داخلی: 1TB HDD+256GB SSD پردازنده ی گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1650حافظه گرافیک4GB  باتری: 3 سلولی سایر مشخصات: کارت خوان، USB Type-C/3، باتری بیش از 2 ساعت، صفحه نمایش مات، باریک و سبک، بلندگوی استریو داخلی

سوالات متداول شما کاربران :

باتری لپ تاپ مناسب برنامه نویسی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر مثل من یکبار سعی کرده باشید شب تا صبح به پای یک برنامه بنشینید و یک برنامه را 0 تا 100 توسعه دهید که عملا کار آسانی نیست، متوجه شده اید که نیاز به تمرکز خالص دارید تا به هیچ وجه حواس شما از کارتان به سوی دیگری پرت نشود. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به بهترین لپ تاپ ها از نظر باتری هستید، به مقاله آن حتما سری بزنید.

حال اگر باتری شما فرضا یک باتری 2 سلولی 30 واتی باشد و سریع تخلیه شود شما نیاز دارید که چندین بار باتری را در حین شب شارژ کنید و از سوی دیگر عمر باتری شما نیز کم می‌شود

آیا خرید لپ تاپ گیمینگ برای برنامه نویسی اشتباه است؟

پاسخ این سوال قطعا خیر است. لپ تاپ کیمینگ  با سخت افزار قدرتمند و بهینه شده برای بازی و اجرای نرم افزار های قدرتمند یکی از بهترین انتخاب های شما برای خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی هستند.

شاید شما هم با دیدن قیمت لپ تاپ های درون این لیست کمی تعجب کرده باشید اما شما بدانید و آگاه باشید که خرید لپ تاپ با مشخصات پایین که در بازار به اشتباه به نام لپ تاپ دانشجویی جا افتاده است، شما را در برنامه هایی همانند Visual Studio و Android Studio اذیت می‌کند.

گرافیک آنبرد یا گرافیک اختصاصی؟ مسئله این است!

شاید شما نیز با دیدن لیست بالا متوجه شده باشید که تعدادی از لپ تاپ های معرفی شده از کارت گرافیک (انبرد) بهره مند هستند. این کارت گرافیک ها در اصل وجود خارجی ندارند؛ و به قسمتی از CPU ها هستند که بار پردازشی گرافیکی را به عهده گرفته و وظیفه رندر گرفتن از نرم افزار های گرافیکی مختلف را به دوش می‌کشند.

اگر شما در روند برنامه نویسی خودتان گذرتان به بازی سازی با موتور های بازی سازی همانند یونیتی بیافتد، قطعا متوجه خواهید شد که کارت گرافیک آنبرد انتخاب خوبی برای لپ تاپ مناسب برنامه نویسی نیست.

اما اگر در حوزه های دیگر مخصوصا برنامه نویسی وب فعالیت کنید به احتمال زیاد کارت گرافیک برای شما از اهمیت آنچنانی نداشته باشد.

از کدام برند لپ تاپ برای برنامه نویسی بخریم؟

در بازار جهانی برند هایی همانند MSI و Dell نیز فعالیت خوبی دارند اما در ایران خرید ما محدود به 4-5 برند اصلی است. پیشنهاد ما به شما انتخاب یک لپ تاپ از 3 برند Asus یا Lenovo یا Acer است. این 3 برند لپ تاپ بیشتر در بازار جا افتاده اند.

اگر که محدودیت بودجه ندارید مستقیم به سمت لپ تاپ ایسوس بروید و از بین تنوع بالایی که دارید یک مدل را انتخاب و خریداری کنید؛ اما اگر هم که کمی بودجه شما محدود است می‌توانید به سراغ لپ تاپ ایسر یا لنوو بروید.

ایا پردازنده corei5 برای لپ تاپ برنامه نویسی مناسب است ؟

i5 یک پردازنده عالی برای فعالیت های برنامه نویسی است. با در نظر گرفتن کیفیت طراحی شده است و ارزش بسیار خوبی را برای پول شما ارائه می دهد. Core i5 دارای 4-6 هسته است که برای هر کدام تا 2 رشته طراحی شده است. همچنین i5 برای پردازنده های با ظرفیت بالا مناسب و ایده آل است.

البته این قائده در نسل 12 پردازنده های اینتل کمی متفاوت است اما به هر حال Core i5 یکی از بهترین سری پردازنده های اینتل است و برای برنامه نویسی نیز مناسب است.

برای برنامه نویسی چه مقدار رم لازم است ؟

برای اکثر کدنویس ها (به غیر از آنهایی که روی پروژه های بزرگ و پیچیده کار می کنند)، رم مورد نیاز برای اجرای صحیح سیستم عامل شما برای برنامه نویسی 8 الی 16 گیگابایت کافی است، به همین دلیل است که ما 8 تا 16 گیگابایت رم را برای این کار توصیه می کنیم.

ایا برنامه نویسی تحت وب هم نیاز به لپ تاپ قدرتمند دارد ؟

در مورد پلتفرم وب زبان های نشانه گذاری HTML و زبان برنامه نویسی PHP بیشتر از همه زبان های برنامه نویسی مطرح است. این دو زبان نیاز به سخت افزار بالایی ندارند و یک لپ تاپ مهندسی با رم 8 نیاز شما را مرتفع خواهد کرد

اصلی ترین معیار برای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی چیست ؟

از اصلی ترین معیار های انتخاب لپ تاپ برای برنامه نویسی می‌توانیم به مشخصات سخت افزاری همانند سی پی یو و کارت گرافیک و همچنین وزن کم و کیبورد با نور پس زمینه و در آخر صفحه نمایش با رزولوشن 1080 اشاره کنیم.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت