برای اطلاع بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید ( مرکز کامپیوتر شیراز یک )

خرید لپ تاپ مناسب اتوکد

بازدید: 174 بازدید

خرید لپ تاپ مناسب اتوکد

همراه عزیز امروز در این مقاله میپردازیم به خرید لپ تاپ مناسب اتوکد ، یکی از نرم افزارهای پر کاربرد امروز اتوکد می باشد که برای استفاده از این نرم افزار باید لپ تاپ مناسب ان را خرید .

معرفی نرم افزار اتوکد

رم افزار AutoCAD یکی از مهمترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی های دو و سه بعدی و همچنین ترسیم فنی است. در واقع، وجود عبارت CAD در نام این نرم افزار مخففی است از عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم افزار است. البته در منابع مختلف دیگر CAD را بعنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی کرده اند.

جالب است بدانید که نرم افزار اتوکد هر ساله آپدیت می شود و همیشه نسخه ای که انتشار می دهد برای سال دیگر است. به طور مثال تاریخ انتشار اتوکد ۲۰۲۰ در سال ۲۰۱۹ می باشد با این حال این به این معنی نیست که هر سال شما باید بیایید و دوباره یادگیری نسخه جدید این نرم افزار را از سر بگیرید.

بلکه باید بدانید که نرم افزار اتوکد در آپدیت های خود تنها امکاناتی به نرم افزار اضافه می کند و آن را گسترش می دهد.

نکته جالب در خصوص نرم افزار اتوکد این است که از سال ۲۰۱۰ به بعد شرکت اتوکد باز هم به علت استقبال کاربران و درخواست های آن ها اقدام به انتشار نسخه های وب و اندرویدی نرم افزار اتوکد با نام Autocad 360 نمود. البته واضح است که امکانات هیچکدام از این دو به اندازه نسخه اصلی و تحت ویندوز آن نمی رسد.

از جمله قابلیت های ویژه نرم افزار اتوکد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اتوکد مخفف چیست

شاید برای شما هم سوال شده باشد که اتوکد مخفف چیست ؟ خوب است بدانید که وجود عبارت CAD در نام این نرم افزار مخففی از عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم افزار است. البته در منابع مختلف دیگر CAD را بعنوان کلمه اختصاری عبارت  Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی کرده اند. در واقع ویژگی Drafting  که معادل اصطلاح Technical Drawing است به کاربران امکان می دهد تا با کمک نرم افزار بتوانند به ترسیم نقشه های فنی بپردازند.

در نهایت نرم افزار اتوکد مخصوصا ورژن های جدید طوری  طراحی شده است که هر دو معنی Design و Drafting را در قالب ساختاری پیچیده و حرفه ای بطور کامل مورد استفاده قرار دهد.

قابلیت های کلیدی اتوکد

  • دارای محیط ساده
  • ابزار های گوناگون مطابق با هر نیازی
  • قابلیت ترسیم انواع طرح های دو بعدی و سه بعدی
  • انعطاف پذیری بالای محیط کاربری
  • مجهز به ابزارهای قدرتمند طراحی
  • امکان طراحی سه بعدی و طراحی دو بعدی
  • امکان مستندسازی ایده های خلاقانه
  • دارای میانبرهای کاربردی
  • دارای منوی مرورگر
  • امکان برنامه نویسی برای کاربردهای خاص
  • اشتراک گذاری طرح‌ها با کیفیت بال و حجم پایین
  • امکان انتقال تنظیمات برنامه بین کامپیوترها
  • کیفیت بالا در پردازش و چاپ طراحی‌ها
  • قوی ترین برنامه نقشه کشی ساختمان
  • دقت بالا در اشتراک گذاری نقشه ها
  • سرعت بالا در نقشه کشی ساختمان
  • امکان تحقق ایده ها و تصورات ۳ بعدی

باید بدانید که نرم افزار اتوکد به کاربرد های گسترده ای در صنایع مختلف دارند. از این رو شرکت تولید کننده نرم افزار اتوکد اقدام به ساخت نسخه های مختلفی از این نرم افزار که هر کدام دارای ویژگی های خاصی در حوزه خود می باشند نمود که اسامی و کاربرد هر یک از آن ها به شرح زیر می باشد.

  • AutoCAD Architecture – برای رشته معماری
  • AutoCAD Electrical – برای رشته برق
  • AutoCAD Mechanical – برای رشته مکانیک
  • AutoCAD Civil 3D – برای رشته عمران و شهر سازی
  • AutoCAD P&ID – برای رشته ابزار آلات و نقشه سازی ابزار ها
  • AutoCAD MEP – برای رشته تاسیسات و لوله کشی
  • AutoCAD Plant 3D – برای طراحی صنعتی
  • AutoCAD Map 3D – برای جغرافیا و طراحی فضا

کاربرد اتوکد در بازار کار

گستره قابلیت ها و کاربرد نرم افزار اتوکد در بازار کار بسیار وسیع می باشد تا جایی که به یک تخصص و رشته خاص محدود نمی شود و در رشته های مختلفی از جمله معماری، نقشه کشی، مدل سازی، عمران، الکترونیک، مکانیک، راه سازی، ساخت و تولید، برق، طراحی صنعتی و… کاربرد دارد.

تا قبل از این مهندسین و طراحان ابزارهای محدودی برای طراحی در اختیار داشتند و امکان پرورش ایده ها و خلاقیت در طراحی بسیار محدود بود ولی اکنون با کمک نرم افزار اتوکد می توانند در محیط های ۲ بعدی (۲D) و سه بعدی (۳D) با ابزارهایی که این نرم افزار در اختیارشان قرار می دهد به طراحی هوشمند و مستندسازی ایده های خود بپردازند.

حداقل سیستم مورد نیاز اتوکد چیست

برای آن که بتوانید نرم افزار اتوکد را با حداکثر کارایی در سیستم تان اجرا کنید نیاز است این سیستم ویژگی هایی داشته باشد. در این قسمت میخواهیم ویژگی های حداقل سیستم مورد نیاز اتوکد را به شما توضیح دهیم تا برای شروع کار با اتوکد امادگی لازم را داشته باشید.

سیستم عامل

به طور کلی شما میتوانید از نسخه های مختلف ویندوز ۱۰، ۸٫۱ ، ۷ استفاده کنید.

پردازنده (CPU)

بهتر است از cpu دوهسته ای با توان ۱٫۶ گیگاهرتز تا ۲٫۵ گیگاهرتز استفاده شود.

رم (RAM)

حداقل از رم ۲ الی ۸ گیگ استفاده شود.

حافظه (Disk Space)

بهتر است حافظه حداقل از ۱ الی ۱۰ گیگ باشد

پردازش گرافیکی (GPU)

برای استفاده از اتوکد بهتر است از کارت گرافیک VGA با صفحه نمایش ۷۶۸*۱۰۲۴ تا کارت های گرافیک ۱ گیگابایتی استفاده کنید

در نهایت پیشنهاد میشود اگر تمایل دارید از سیستم های عامل های جدید در سیستم تان استفاده کنید میتوانید از نسخه های بالاتر اتوکد نیز استفاده کنید و با سرعت بیشتری از تمام قابلیت های اتوکد استفاده کنید.

فرمت و پسوند فایل های اتوکد

بسیاری از علاقمندان نرم افزار اتوکد بسیار علاقه مند هستند که بتوانند از فایل ها و فرمت های زیادی در نرم افزار استفاده کنند. یکی از دلایل تهیه آخرین ورژن برنامه AutoCAD نیز همین مورد می باشد. بطور کلی فرمت و پسوند فایل های اتوکد بصورت خروجی  بیشتر با دو فرمت DWG و DXF است.

فرمت DXF چیست؟

محدودیت فوق الذکر در فرمت DWG سبب شد تا شرکت اتودسک در صدد طراحی پسوندی جدید جهت وارد کردن فایل های اتوکد در نرم افزارهای سایر شرکت ها مثل راینو (Raino) و ۳DMAX باشد. این تلاش در نهایت به تولید پسوند و فرمت DXF منجر شد.

با توجه با آنچه گفته شد اگر بخواهید فایلی که توسط نرم افزار AutoCAD تولید کرده اید در نرم افزار های دیگر طراحی که ساخت شرکت AUTODESK نیستد باز کنید، باید فایلتان را با پسوند DXF ذخیره کنید.

نکته آخر اینکه: فایل هایی که با پسوند DWG ذخیره می شوند، فشرده تر و دارای حجم کمتری  نسبت به فایل های ذخیره شده با پسوند DXF هستند.

دلیل این امر هم این است که فایل های ذخیره شده با پسوند DWG بصورت Binary و فایل های ذخیره شده با پسوند DXF بصورت ASCII ذخیره می شوند.

خرید لپ تاپ مناسب اتوکد

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506LH – C

RAM: 8 GB

SSD: 512 GB M.2

Display: 15.6″ IPS

CPU: Intel Core i5

HDD: NO

VGA: GTX 1650 4G

نقاط قوت :

ارتقاء رم تا ۳۲ گیگابایت

ارتقاء حافظه SSD

صفحه نمایش FHD با پنل IPS

نقاط ضعف :

نداشتن کارت خوان

داشتن وزن بالا ۲.۳۰۰ کیلوگرم

لپ تاپ ایسوس TUF FX506LH ساخته شده است تا تمام کارهای سخت شما در دنیای دیجیتال را انجام دهد. این لپ تاپ گیمینگ با شما همراه خواهد شد تا همیشه و در هر بازی برنده باشید. ظرفیت باتری دستگاه ۴۸ وات است و برای اجرای بازی‌ها در حدود ۲ ساعت زنده می‌ماند. اگر بخواهیم سری به پردازنده این لپ تاپ بزنیم باید بگویم این محصول با پردازنده اینتل سری Core i5 ، عملکرد قابل قبولی دارد. این دستگاه ۴ هسته اصلی و ۸ هسته مجازی و سرعت پردازنده ۲.۵ گیگا هرتز دارد که این مقدار تا ۴.۵ گیگا هرتز هم افزایش پیدا می‌کند. حافظه کش لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506LH-C هشت مگا بایت است. کارت گرافیک اینتل Iris Xe در کنار پردازنده دستگاه قرار گرفته است تا کارهای روزانه و سبک شما را انجام دهد. زمانی که بازی مورد علاقه خود را اجرا می‌کنید، کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 به میدان نبرد می‌آید. این کارت گرافیک بازی‌های سال ۲۰۲۲ را با کیفیت مناسب و تعداد فریم قابل توجه اجرا می‌کند. اگر این دستگاه را برای اجرای فتوشاپ یا نرم افزارهای ویرایش ویدئو خریداری کنید،

لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro K6500ZH – C

CPU: Intel Core i5

 RAM: 8 GB

 HDD: NO

 SSD: 512 GB M.2

 VGA: GTX1650 4G

Display: 15.6″ IPS FHD

لپ‌تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro K6500ZH، یک دستگاه همه منظوره‌ با قیمت مناسب است که برای انجام کارهای روزمره، فعالیت‌های مدرسه،کار و حتی بازی‌های سبک تا نیمه سنگین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه با طراحی زیبا و خوش‌ساخت و تعداد مناسب پورت‌های ورودی و خروجی و سخت‌افزار مناسب از سوی فروشگاه اینترنتی آی‌تی هوم عرضه می‌شود که می‌تواند همه نیازهای عمومی شما را برآورده کند. در ادامه مهم ترین ویژگی‌های سخت افزاری این لپ تاپ را عنوان کرده‌ایم. لپ تاپ VivoBook Pro K6500ZH دارای پردازنده اینتل سری Core i5، حافظه رم ۸ گیگا بایتی است. این لپ تاپ به دلیل نرخ تازه سازی بالایی که دارد برای کاربری گیمینگ گزینه بسیار جذابی است. همچنین صفحه نمایشگر این دستگاه از شدت روشنایی و کنتراست بسیار خوبی برخوردار است که آن را برای کارهای گرافیکی مناسب می‌کند. پس اگر اهل گیم هستید یا با نرم افزارهای ادیت عکس مانند فتوشاپ کار می‌کنید، لپ تاپ VivoBook Pro K6500ZH را از آی تی هوم با قیمت مناسب تهیه کنید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 – BE

CPU: Intel Core i7

RAM: 16 GB

HDD: NO

 SSD: 512 GB M.2

VGA: RTX 3050 4G

نقاط قوت :

امکان ارتقای رم

امکان افزودن HDD

داشتن پوشش دریچه وبکم

کیبورد نرم با سایز دکمه های مناسب

نقاط ضعف :

وزن و ضخامت بالا

نداشتن ویژگی امنیت ورود

تعداد کم USB Type-A

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 – BE یکی از گزینه‌های ارزان و در عین حال هیجان انگیز است. این لپ تاپ از برند لنوو علاوه بر بازی تا حدودی می‌تواند برای کارهای دیگر هم قدرت نمایی کند. مهم ترین بخش یک لپ تاپ پردازنده آم است. پس بیایید کمی درباره پردازنده قدرتمند این لپ تاپ صحبت کنیم. این مصحول جذاب لنوو، از نسل پردازنده اینتل سری Core i7 و حافظه رم ۱۶ گیگا بایت دارای دقت صفحه نمایش FULL HD برخوردار است. نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز دارد که آن را برای گیمرهای حرفه‌ای کاربردی می‌کند. درباره صفحه نمایشگر آن هم باید بدانید که نسبت تصویر ۱۶ به ۹ که استاندارترین حالت ممکن است را داراست و از پنل قدرتمند IPS بهره می‌برد. پنل IPS باعث افزایش زاویه دید کاربر می‌شود اما قیمت بالاتری نسبت به پنل‌های دیگر دارد. اگر یک لپ تاپ مخصوص پیمینگ با قیمت ارزان می‌خواهید به شما پیشنهاد می‌کنم حتما این لپ تاپ قدرتمند را تهیه کنید!

لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro M6500QC(OLED) – G

CPU: AMD Ryzen7

 RAM: 16 GB

 HDD: NO

SSD: 1 TB M.2

VGA: RTX 3050 4G

نقاط قوت :

بدنه قوی و سبک وزن

پردازنده با عملکرد خوب

مانیتور بسیار با کیفیت از نوع OLED

تنوع مناسب پورت ها

دارای محافظ حریم شخصی وبکم

نقاط ضعف :

ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی حافظه ذخیره سازی

امکان ارتقای رم ندارد

نمایشگرهای فوق العاده OLED که زمانی در لپ‌تاپ‌ها بسیار کمیاب بودند، اکنون حتی در لپ‌تاپ‌های میان رده و گاه اقتصادی ایسوس نیز دیده می‌شوند. این لپ تاپ از نمایشگر OLED وضوح تصویر Full HD و عمر باتری طولانی برخوردار است. از ویژگی‌های جذاب این محصول ایسوس می‌توان به حافظه رم ۱۶ گیگا بایتی، کارت گرافیک مجزا از نوع RTX 3050 که برای کارهای گرافیکی بسیار مناسب است، اشاره کرد. نسل پردازنده لپ تاپ Vivobook Pro M6500QC از نسل AMD سری جدید Ryzen 7 است. Vivobook Pro M6500QC با ۸ هسته‌ اصلی و ۱۶ هسته‌ مجازی که با فرکانس  3.2 تا ۴.۴ گیگاهرتز و ۲۰ مگابایت حافظه Cache توان و قدرت بسیار زیادی را تولید می‌کند. پس اگر یک لپ تاپ برای کارهای اداری و خانگی می‌خواهید به سراغ این لپ تاپ نروید! ویژگی هیجان انگیز این محصول نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی آن است. این ویژگی برای کسانی که سرعت در بازی‌های رقابتی برایشان مهم است، هیجان انگیز است و می‌تواند جزء یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

لپ تاپ اچ پی​ Victus 16 D0019 – B

CPU: Intel Core i7

 RAM: 16 GB

 HDD: NO

 SSD: 1 TB M.2

 VGA: RTX 3050Ti 4G

نقاط قوت :

پردازنده قوی نسل ۱۱ با عملکرد بالا

قابلیت ارتقای رم تا ۳۲ گیگابایت

تعداد مناسب و متنوع پورت ها

داشتن ویندوز ۱۱ اورجینال

کیفیت مانیتور بالا

نقاط ضعف :

وزن نسبتا بالا

نداشتن ویژگی بیومتریک

اسپیکرهای ضعیف

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D0019 – B صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی دارد. پنل IPS با وضوح Full HD که با بهره مندی از روکش مات و روشنایی ۳۰۰ نیت قابلیت استفاده در هر مکانی را برای کاربر خود فراهم می‌کند. اچ پی فرکانس این صفحه نمایش را به ۱۴۴ هرتز ارتقا داده است تا شما همه جزئیات را ببینید و در بازی‌ها بهترین تجربه را داشته باشید.

پردازنده‌ مرکزی قدرتمند شرکت Intel، مدل ۱۱۸۰۰H با عدد استثنایی ۲۴مگابایتی حافظه کش خود، ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و پردازشگر گرافیکی GeForce RTX 3050ti با ۴گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 اختصاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا هیچ مانعی برای هرچه سریعتر شدن این زیبای پر قدرت وجود نداشته باشد. با توجه به سخت افزار به روز و قدرتمند، این محصول به صورت کامل از ویندوز۱۱ پشتیبانی خواهد کرد. هر چند که تامین انرژی این سخت افزار قوی کار آسانی نیست اما با بهره گیری از باتری چهار سلول ۶۶ وات ساعتی، می‌توان تا بیش از ۳ ساعت از قدرت این محصول بدون نیاز به برق، لذت برد. در کل این لپ‌تاپ برای افرادی که به بازی، برنامه نویسی و یا کارهای سنگین گرافیکی می‌پردازند، گزینه مناسبی است. برنامه اتوکد برای لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D0019 – B فوق العاده عمل می‌کند.

همراهان عزیز شما برای خرید لپ تاپ مناسب اتوکد میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا زمان خرید بهترین تصمیم و بهترین انتخاب را داشته باشید .

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت