برای اطلاع بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید ( مرکز کامپیوتر شیراز یک )

راهنمای خرید کامپیوتر ال این وان

بازدید: 555 بازدید

راهنمای خرید کامپیوتر ال این وان

امروز در این مقاله میپردازیم به راهنمایی خرید کامپیوتر ال این وان ، همانطور که میدانید ال این وان یک کامپیوتر همه کاره بدون کیس می باشد ، یعنی شما فقط از یک ماتیور استفاده میکنید و تمامی سخت افزار های موجود در مانیتور جایگذاری شده .

برای این که بیشتر با کامپیوتر های ال این وان اشناا بشید یک مثال میزنیو ، حتما شما به بانک مراجعه کردید ، اکثر باجه دارها از این کامپیوتر ال این وان استفاده میکنند . پس اگر شما در صدد خرید کامپیوتر ال این وان هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

اگر برنامه نویس هستید یا علاقه به برنامه نویسی دارید پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را بخوانید .

برای برنامه نویسی کامپیوتر بهتر است یا لپ تاپ

خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

کامپیوتر ال این وان برند مایا

خرید کامپیوتر مناسب حسابداری

خرید کامپیوتر مناسب رشته پزشکی

خرید لپ تاپ مناسب کارهای مهندسی

راهنمای خرید کامپیوتر ال این وان

قبل از هر چیزی میپردازیم به تعریف کامپیوتر ال این وان .

قطعا این اولین موضوعی است که باید بدانید. یک کامپیوتر همه‌ کاره طراحی منحصر‌به‌فردی دارد، به این شکل که کیس حذف شده و تنها یک مانیتور روی میز کارتان قرار می‌گیرد. همین لحظه یک میز کار خلوت و البته شیک را تصور کنید. طراحی این سیستم‌ها باریک و جمع‌و‌جور است و هر آن‌چه سیستم‌های دیگر همچون پی‌سی و لپ‌تاپ در اختیار شما قرار می‌دهند را در خود جای داده است.

در مورد مانیتور گفتیم، غیر از آن کافی است که ماوس و کیبورد تهیه کنید، سیستم را به برق متصل نموده و شروع به کار نمایید. در این سیستم‌ها، پورت‌ها معمولا در قسمت‌هایی قرار می‌گیرند که به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. فناوری استفاده شده در ال این وان را می‌توان تا حدودی مشابه لپ‌تاپ دانست، البته با مزایای مخصوص به خودش. کاهش تعداد کابل‌ها و جلوگیری از به هم‌ریختگی یکی از این مزایا است. جا‌به‌جایی این سیستم یکپارچه ساده صورت می‌گیرد و به کابل‌های مختلفی برای نصب و… نیاز ندارد. مزیت دیگر این است که این دستگاه مصرف انرژی کمتری دارد و گرمای کمتری هم تولید می‌کند. به صورت کلی می‌توان گفت آل‌ این‌ وان‌ها سازگاری بیشتری با محیط زیست هم دارند.

چرا بهتر است کامپیوتر آل این وان بخریم؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک کامپیوتر آل این وان بخرید باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید. درواقع ویژگی‌ها و مزیت خرید کامپیوتر ال این وان است که اکثر مردم را به سمت این کامپیوترها کشانده است. عدم نیاز به خرید مانیتور جداگانه، صرفه‌جویی در فضا، برخوردار بودن از وب کم داخلی، حمل و نقل آسان، مصرف انرژی کمتر، تولید گرمای کمتر، طراحی زیبا، عدم نیاز به کابل‌های مزاحم و سهولت در راه‌اندازی همه از ویژگی‌ها و مزایای آل این وان‌ها هستند.

نکات مهم د خرید کامپیوتر ال این وان

در این بخش می‌خواهیم خیلی سریع نکات مهمی که هنگام خرید کامپیوتر همه‌ کاره باید در نظر گرفته شود را برایتان بازگو کنیم.

 سخت‌افزار مناسب

این مورد بستگی به توقعی دارد که از سیستم‌ all in one خود دارید. مثلا پردازنده Core i7 قطعا بر Core i5 ارجحیت دارد. به هر حال ممکن است که حتی یک سیستم ضعیف‌تر پاسخگوی نیاز شما باشد و نخواهید هزینه اضافه‌ای بکنید. پیشنهاد ما به شما این است که تنها همین لحظه را نبینید! سیستم‌ها مدام در حال ارتقاء هستند و خرید یک سیستم به‌روز با سخت‌افزار قوی مانند آل‌این‌وان باعث می‌شود تا مدت زیادی خیالتان از ارتقاء آن راحت باشد. این موضوع سبب هزینه کمتر در دراز مدت می‌شود.

 ظرفیت ذخیره‌سازی

این که هارد دیسک شما چه ظرفیتی داشته باشد، باز هم به نوع و میزان فعالیت‌تان بستگی دارد اما قطعا هر چه ظرفیت بیشتری در اختیار داشته باشید، باز هم بهتر است.

 صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش‌‌ کامپیوتر ال این وان  هر چه بزرگ‌تر باشند و توانایی نمایش کیفیت بالاتری را داشته باشند قطعا مفیدتر هستند. البته نوع کاربرد همیشه و در این‌جا هم مهم است مثلا برای یک طراح صفحه نمایش اهمیت بیشتری نسبت به یک برنامه‌نویس دارد.

 صفحه‌ لمسی

شاید دلتان بخواهد صفحه نمایش لمسی داشته باشید تا راحت‌تر با آل این وان خود کار کنید. بسیاری از ما به ضربه زدن روی صفحه و لمس آن با انگشت عادت داریم. به جز این داشتن صفحه‌ نمایش لمسی به طراحان کمک می‌کند دقیق و سریع طراحی‌شان را انجام دهند. داشتن صفحه لمسی یک تعادل بصری زیبا در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید صفحه لمسی تهیه کنید دقت کنید که تکنولوژی‌های مختلفی در این زمینه هم وجود دارد. در این مورد می‌توانید از راهنمایی دقیق کارشناسان ما بهره‌مند شوید. این مورد اختیاری است و بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد.

 پشتیبانی از قلم

بعضی صفات لمسی از قلم هم پشتیبانی می‌کنند. برای یک طراح تجربه لذت بخشی است که با یک قلم و به سادگی کارهایش را انجام دهد و احتیاجی به ماوس و… نداشته باشد.

 ارگونومی

ارگونومی خودش همیشه مهم است. به نوع دستگاه دقت کنید تا در زمینه تنظیم ارتفاع و… بتوانید برنامه‌ریزی نمایید.

سیستم‌عامل

دستگاه سیستم‌ عامل یک all in one می‌تواند مک یا ویندوز باشد. این سیستم عامل‌ها قوی هستند و به راحتی نیازهای شما را برآورده می‌کنند. این جا موضوع مهم این است که با کدام یک از این سیستم‌ عامل‌ها راحت‌تر هستید.

 پورت‌های مورد نیاز

محل قرارگیری پورت‌ها می‌تواند مهم باشد. البته دقت کنید این سیستم‌ها به روز و پیشرفته هستند و اکثرشان ویژگی‌های راحتی کاربر را به خوبی در نظر می‌گیرند. وجود پورت‌هایی از جمله USB-C ،Thunderbolt ،USB 3.0 و HDMI معمولا برای کامپیوتر آل این وان ثابت است. برای اتصال ماوس و صفحه‌ کلید هم معمولا یک یا دو پورت USB 2.0 در نظر گرفته می‌شود. قطعا شما می‌توانید از ماوس و کیبورد وایرلس هم استفاده نمایید. محل قرارگیری پورت‌ها به گونه‌ای که مستقیما در دسترس شما باشد موضوع مهمی است. ورودی HDMI باعث می‌شود بتوانید از کامپیوتر به عنوان یک مانیور مستقل هم استفاده کنید. مثلا می‌توانید مانیتور را به کنسول بازی وصل کنید.

 کیفیت صدا

نوع بلندگو و تعداد آن بر کیفیت صدایی که می‌شنوید تاثیرگذار است.

 قیمت

قطعا قیمت همیشه مهم است. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا میزان بودجه‌‍ای که می‌توانید برای کامپیوتر بدون‌ کیس بگذارید را مشخص کرده و سپس دستگاه مد نظرتان را انتخاب نمایید. در این جا به این موضوع هم دقت کنید که کیفیت را فدای قیمت نکنید. اگر شما برای گیمینگ می‌خواهید یک All In One تهیه کنید قطعا باید هزینه بیشتری بپردازید. سیستمی که بتوانید راحت با آن بازی کنید، باید کارت گرافیک حرفه‌ای، فضای ذخیره‌سازی زیاد و قدرت پردازش بالایی داشته باشد. هر چقدر قدرت یک سیستم بیشتر باشد، قطعا قیمت آن هم بالاتر می‌رود. نگران نباشید نیازی به سرچ گسترده و سردردآور نیست. در ادامه برای خرید بهترین ال این وان با ذکر محدوده قیمتی نکاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. ابتدا باز هم کمی بیشتر در مورد سیستم‌ همه‌کاره بدانید، این موضوع کمک می‌کند انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

نکاتی که قبل از خرید کامپیوتر ال این وان باید به ان توجه داشت

پردازنده‌های پنتیوم، سلرون یا پردازنده‌های سری Core i ؟

اولین گام از راهنمای خرید آل این وان را به پردازنده که مهم‌ترین مشخصه یک سیستم کامپیوتری به حساب می‌آید، اختصاص می‌دهیم. همانطور که می‌دانید پردازنده‌ها دارای انواع متعددی هستند از پردازنده‌های پنتیوم و سلرون گرفته تا پردازنده‌های سری Core i مانند Core i3، Core i5  و… . البته لازم است اشاره کنیم که پردازنده‌های پنتیوم و سلرون جزء پردازنده‌های ضعیف هستند. پردازنده‌های سری Core i نسبت به پنتیوم و سلرون قوی‌تر هستند.

بنابراین حتی اگر قرار نیست جزء کارهای ساده و روزمره کار دیگری با سیستم خود انجام دهید، سراغ پردازنده‌های پنتیوم و سلرون نروید و به جای آن‌ها پردازنده Core i3 را انتخاب کنید. درصورتی که به سرعت قابل قبولی برای انجام کارهای خود با کامپیوتر نیاز دارید به سراغ پردازنده Core i5 بروید. اگر قصد دارید سیستم قدرتمندی داشته باشید که در طولانی مدت مجبور به تعویض یا ارتقاء آن نباشید، بهترین گزینه خرید آل این وان با پردازنده Core i7 است. سیستمی با این پردازنده مناسب نرم‌افزارها و پردازش‌های فوق سنگین است که با سرعت بالای خود هیچ وقت دست شما را توی پوست گردو نمی‌گذارد.

حافظه RAM بالا برابر با افزایش توانایی کامپیوتر

نکته جالبی که قصد داریم در راهنمای خرید آل این وان به آن اشاره کنیم، این است که هر چه پردازنده سیستم شما قدرتمند باشد اما حافظه RAM آن کم باشد، تاثیری در توانایی سیستم شما نخواهد گذاشت. در واقع حافظه RAM پایین امکان اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان با سرعت بالا را محدود می‌کند. بنابراین بهتر است سعی کنید آل این وانی با RAM بالا خریداری کنید تا هنگام باز کردن چندین برنامه با یکدیگر به ویژه برنامه‌های سنگین کلافه نشوید. اگر قرار است با آل این وان کارهای سبک انجام دهید، رم 4 گیگابایتی برای شما کافیست اما اگر قرار است چندین برنامه سنگین را باهم بر روی سیستم خود اجرا کنید حداقل رمی که به آن نیاز دارید 8 گیگابایت است.

کارت گرافیک آنبرد یا مستقل ؟

آل این وان‌ها مانند کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ‌ها یا دارای کارت گرافیک آنبرد هستند یا کارت گرافیک مستقل. منظور از کارت گرافیک آنبرد یعنی پردازنده گرافیکی که درون پردازنده اصلی تعبیه شده است. بنابراین حافظه کارت گرافیک آنبرد با پردازنده به اشتراک گذاشته می‌شود. به همین دلیل آل این وان‌هایی که دارای کارت گرافیک آنبرد هستند از نظر پردازش گرافیکی خیلی قدرتمند نیستند و تنها جوابگوی انجام کارهای عادی و روزمره هستند.

در صورتی که منظور از کارت گرافیک مستقل، کارت گرافیکی است که دارای یک حافظه مستقل اختصاصی است. بنابراین قدرت آن خیلی بیشتر از کارت گرافیک آنبرد است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کاربرانی که قصد دارند پردازش‌های گرافیکی سنگین با کامپیوتر آل این وان خود انجام دهند به دنبال آل این وانی با کارت گرافیک مستقل باشند.

محل قرارگیری پورت‌ها مهم‌تر از تعداد آن‌ها

آخرین معیاری که در راهنمای خرید آل این وان به آن می‌پردازیم، تعداد پورت‌ها و محل قرارگیری آن‌هاست. کامپیوترهای آل این وان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در اکثر مدل‌های آن‌ها به دلیل قرار گرفتن پورت‌ها در پشت پایه یا پشت صفحه نمایش، دسترسی به آن‌ها مشکل است. بنابراین بهتر است هنگام خریداری آل این وان به این مسئله توجه داشته باشید که پورت‌ها در اطراف پایه یا اطراف صفحه نمایش قرار گرفته باشند تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد.

البته باید به تعداد پورت‌ها هم توجه کنید. در مدل‌های میان‌رده تنوع پورت‌ها محدود است اما در مدل‌های بالارده می‌توان تنوع بالای پورت‌ها را احساس کرد. بنابراین اگر تنوع پورت‌ها برایتان حائز اهمیت است باید به سراغ آل این وان‌های بالا رده بروید.

سرعت بالا در کنار ظرفیت ذخیره‌سازی بالا

از مهم‌ترین معیارهای خرید آل این وان که قصد داریم در ادامه راهنمای خرید آل این وان به آن‌ها اشاره کنیم، سرعت بالا و ظرفیت ذخیره‌سازی بالا است. درواقع این دو ویژگی، قابلیت‌های بسیار مهمی هستند که به هر دوی آن‌ها بر روی سیستم خود در کنار یکدیگر نیاز پیدا می‌کنید اما چطور می‌توان هر دوی این ویژگی‌ها را با هم بر روی یک سیستم داشت؟ در کامپیوترها، لپ‌ تاپ‌ها و آل این وان‌های جدید برای تداعی کردن سرعت بالا از هارد SSD استفاده می‌شود. هارد درایوهای 1 ترابایتی نیز ظرفیت بالای ذخیره‌سازی را برای کاربر فراهم می‌کنند.

خوشبختانه در برخی از مدل‌های جدید آل این وان‌ از پیکربندی دوگانه درایو ذخیره‌سازی استفاده می‌شود. منظور از پیکربندی دوگانه درایو ذخیره‌سازی، استفاده از یک حافظه SSD به همراه یک هارد درایو دیگر مثل یک هارد درایو 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و … است. بنابراین این نوع از آل این وان‌ها سرعت و ظرفیت ذخیره‌سازی بالا را همراه با یکدیگر برای کاربر تداعی می‌کنند. اگر شما هم به سرعت و ظرفیت ذخیره‌سازی بالا بر روی کامپیوتر خود نیازمندید، می‌توانید کامپیوتر آل این وانی با پیکربندی دوگانه درایو ذخیره‌سازی خریداری کنید. البته فراموش نکنید که خرید این نوع از آل این وان‌ها نیاز به بودجه بالایی دارد.

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

در این بخش از راهنمای خرید آل این وان می‌خواهیم  انواع آل این وان‌ها را از نظر سایز صفحه نمایش و کیفیت آن‌ها به شما معرفی کنیم. آل این وان‌های پایین‌رده دارای صفحه نمایشی 20 اینچی هستند اما آل این وان‌های بالارده و حرفه‌ای دارای صفحه نمایش 30 تا 32 اینچ هستند. آل این وان‌های میان‌رده نیز دارای صفحه نمایش 27 یا 28 اینچی هستند. به هیچ‌وجه به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که آل این وان 20 اینچی خریداری کنید چرا که علاوه‌بر کوچک بودن سایز از کیفیت تصویر پایینی نیز برخوردارند. البته اگر در منزل یا دفتر کار خود فضای خیلی کمی دارید، چاره‌ای جزء خریداری آل این وان 20 اینچی نخواهید داشت.

مطمئنا بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه از میان سایز و کیفیت صفحه نمایش در آل این وان‌ها، آل این وان 30 تا 32 اینچی است البته هر کاربری به دلیل قیمت بالای این نوع آل این‌ وان‌ها قادر به خریداری آن‌ها نیست. بنابراین آل این وان 27 یا 28 اینچی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در ضمن نباید وضوح تصویر را فراموش کنید اگر قرار است با کامپیوتر خود به مشاهده یا ویرایش ویدئو بپردازید باید آل این وانی خریداری کنید که از رزولوشن 4K برخوردار باشد.

مزیت خرید کامپیوترهای ال این وان نسبت به لپ تاپ چیست؟

ممکن است بگویید لپ تاپ‌ها هم بسیاری از ویژگی‌های کامپیوترهای ال این وان دارند، پس چه دلیلی برای خرید یک کامپیوتر بدون کیس ال این وان  وجود دارد؟

بزرگ‌ترین مزیت و تفاوت کامپیوترهای ال این وان با لپ تاپ‌ها، اندازه بزرگ‌تر صفحه نمایش و تغذیه با برق شهری است. در حالی که لپ تاپ‌ها معمولاً صفحه نمایش کوچکی دارند و تمامی آنها با باتری قابل استفاده هستند، کامپیوترهای آل این وان می‌توانند دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر از لپ تاپ‌ها باشند. همچنین کامپیوترهای ال این وان باتری ندارند و با برق شهری کار می‌کنند.

معایب کامپیوترهای ال این وان  نسبت به سیستم معمولی چیست؟

رایانه‌های آل این وان با وجود مزایایی چون طراحی زیباتر، اشغال فضای کمتر و حمل نسبتاً آسان‌تر، معایبی هم دارند. بزرگ‌ترین معایب کامپیوترهای ال این وان  متشکل از ارتقا پذیری ضعیف یا محدود، تعمیر پذیری کمتر و قدرت پردازشی ضعیف‌تر است.

بزرگ‌ترین ضعف بسیاری از کامپیوترهای ال این وان، نداشتن کارت گرافیک پرقدرت با دفع مناسب گرما برای بازی است، بنابراین کامپیوترهای ال این وان برای گیمینگ حرفه‌ای مناسب نیستند. البته مدل‌های زیادی با سخت افزار قوی هم در دسترس هستند که جز بهترین کامپیوترهای ال این وان محسوب می‌شوند، اما باز هم برای گیمینگ پیشنهاد نمی‌شود. در طرف مقابل می‌توانید با کامپیوترهای ال این وان به گیمینگ تفننی و اجرای بازی‌های آنلاین بپردازید.

مزایای کامپیوتر ال این وان  

  • یکپارچه و آماده
  • اشغال فضای کمتر
  • زیبایی بیشتر

معایب کامپیوتر ال این وان 

  • ارتقاپذیری محدود
  • تعمیرپذیری ضعیف
  • گرافیک غالباً ضعیف

انواع کامپیوترهای ال این وان کدام هستند؟

به طور خلاصه می‌توان کامپیوترهای بدون کیس ال این وان را به دو دسته iMac اپل و ویندوزی تقسیم کرد. کامپیوترهای آی مک اپل دارای سیستم عامل و طراحی اختصاصی این کمپانی هستند که در مدل‌های جدیدتر از پردازنده و گرافیک طراحی شده توسط خود اپل استفاده شده است.

در طرف مقابل کامپیوترهای ال این وان  ویندوزی از سازندگان بی شمار در دسترس هستند و قیمت، مشخصات، طراحی و قابلیت‌های متفاوتی دارند. البته خود مایکروسافت هم کامپیوتر دسکتاپ ال این وان  دارد که با برند Surface شناخته می‌شود. ال این وان  های سرفیس استودیو مایکروسافت عمدتاً در بین کاربران حرفه‌ای محبوب هستند و قیمت بالایی دارند.

نکته مهم اگر نیاز به مرکز خدمات کامپیوتری در شیراز دارید حتما با کارشناسان ما در تماس باشید .

سخن پایانی 

همچنین شما کاربران عزیز اگر در خرید کامپیوتر ال این وان  شک دارید می توانید برای اطلاع بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان فروش شیراز یک در تماس ارتباط باشید .

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت